PKO Bank Polski jest największą tego typu instytucją w naszym kraju. Ma bardzo długą historię, a właścicielem banku jest Skarb Państwa. Mimo swoich tradycji, dziś bank ukazuje nam się jako bardzo nowoczesna instytucja. Ma dopracowaną aplikację mobilną i funkcjonalny serwis transakcyjny. Tradycjonaliści mogą natomiast udać się do jednej ze stacjonarnych placówek rozsianych na terenie całej Polski. Dziś sprawdzimy, jak zmienić limit w PKO Bank Polski. Która metoda na to pozwala i jakie klient musi podjąć kroki w tym celu? Informacje w niniejszym poradniku dotyczą zarówno limitów dla płatności kartą, jak i dziennego limitu przelewów.
- Co to jest limit i dlaczego warto go ustawić?
- Jak zmienić limit w PKO BP?
- Zmiana limitu transakcji w aplikacji IKO
- Jak zmienić dzienny limit przelewów w PKO BP?
- Zmiana limitu PKO BP w aplikacji IKO
- Jak zmienić dzienny limit przelewów w iPKO? (Serwis transakcyjny)
- Limit płatności kartą – zmiana w aplikacji IKO
- Zmiana limitu płatności kartą w serwisie transakcyjnym iPKO
- Zmiana limitów przez infolinię PKO BP i w oddziale banku
- Przydatne informacje dla klientów PKO BP
- Najczęściej zadawane pytania – zmiana limitu PKO BP
Co to jest limit i dlaczego warto go ustawić?
Banki ustalają limity dla transakcji kartą płatniczą oraz dla przelewów. Dzienne limity mają na celu zabezpieczenie środków klienta w razie utraty karty lub danych dostępowych do konta. Zanim zastanowisz się, co zrobić w przypadku zagubienia karty płatniczej, niepowołana osoba może już skorzystać z Twoich środków.
Banki ustalają limity domyślnie dla swoich wszystkich klientów. Można je zmienić, co pozwala lepiej dostosować limity do swoich preferencji. Jeżeli na co dzień płacisz wysokie sumy kartą lub robisz duże przelewy – podnieść limit. Jeśli natomiast Twoje wydatki raczej nie przekraczają kilkudziesięciu lub kilkuset złotych – dla bezpieczeństwa warto zmniejszyć limit. W każdej chwili masz możliwość modyfikacji swoich limitów. Możesz także wykonywać przelewy na dowolne sumy podczas wizyty w placówce banku.
Jak zmienić limit w PKO BP?
W PKO BP mamy kilka limitów:
- limit płatności kartą
- dzienny limit przelewów
- limit transakcji w aplikacji IKO
Możemy je modyfikować na kilka sposobów. Dostępne metody są uzależnione od rodzaju limitu.
Zmiana limitu transakcji w aplikacji IKO
Dostępny dla klienta limit transakcji w aplikacji mobilnej IKO można zmienić w serwisach internetowych iPKO i Inteligo. W tym pierwszym przypadku zaloguj się na stronie ipko.pl, a następnie przejdź do zakładki “Ustawienia”. Znajdziesz ją w rozwijanym menu oznaczonym inicjałami właściciela konta – w prawym, górnym rogu ekranu (obok opcji wylogowania się). Tam z opcji po lewej stronie wybierz “Limity płatności” i dalej “Limity płatności aplikacją IKO”
Tu znajdziesz swoje urządzenie mobilne opisane przy pomocy identyfikatora, na przykład numeru telefonu komórkowego jeśli to smartfon. Z prawej strony znajdziemy opcję “Zmień limity” – przechodzimy do niej. Mamy do wyboru różne operacje do wykonania przy pomocy aplikacji IKO i dostępne dla nich limity. Są to ograniczenia dziennej liczby operacji, łącznej kwoty oraz maksymalnej kwoty transakcji bez wpisywania kodu PIN. Zmiany możemy dokonać, klikając w symbol kropek z prawej strony i wybierając “Zmień limity”. Zobaczymy ostrzeżenie o tym, że podniesienie limitu grozi utratą pieniędzy. Zapoznajemy się z jego treścią, oznaczamy jako przeczytane i przechodzimy dalej. Tu możemy edytować różne limity ilościowe i kwotowe, co należy zatwierdzić.
Pomyślnie zmieniony limit potwierdzi okno pop-up z informacją “Twoje limity zostały zmienione”.
Jaki limit można zmienić dla płatności IKO?
Możemy zmienić limity dla następujących operacji w aplikacji IKO:
- przelew na telefon (domyślnie: 20 operacji dziennie, łącznie do 3.000 złotych, do 50 zł bez PIN)
- przelew na konto (20 operacji, do 3.000 zł dziennie, 50 zł bez PIN)
- płatność zbliżeniowa BLIK (brak limitu ilości, do 10.000 zł dziennie, zawsze trzeba wpisać kod PIN)
- płatność BLIK w Internecie (20 operacji, do 3.000 zł, 50 zł bez kodu PIN)
- płatność BLIK w sklepie stacjonarnym (20 operacji,m do 3.000 zł, do 100 zł bez wpisywania PIN)
- wypłata BLIK z bankomatu (maksymalnie 20 operacji, do 3.000 zł dziennie)
Zamiast kodu PIN alternatywnie możliwe jest wykorzystanie danych biometrycznych, jak odcisk palca lub FaceID, ale tylko do pewnego limitu. Dla przelewów autoryzowanych biometrią również możemy ustawić limit. Wchodzimy do aplikacji IKO, następnie Ustawienia -> Biometria -< Logowanie i autoryzacja -> Autoryzacja operacji biometrią -> Limit operacji biometrią. Zmiany zatwierdzamy kodem PIN do aplikacji IKO.
Zmiana limitu transakcji IKO dla klientów Inteligo
W serwisie e-bankowości Inteligo procedura wygląda podobnie. Na stronie głównej wybieramy opcję IKO, a następnie “Zmień limity”.
Jak zmienić dzienny limit przelewów w PKO BP?
PKO BP pozwala na zmianę dziennego limitu przelewów poprzez serwis transakcyjny iPKO, osobiście (w oddziale banku) lub telefonicznie – dzwoniąc na infolinię. Niestety, ze względów bezpieczeństwa nie jest to możliwe w aplikacji mobilnej IKO.
Zmiana limitu PKO BP w aplikacji IKO
Niestety, nie można zmienić limitu przelewów poprzez aplikację IKO. W celu ustawienia limitu musimy więc skorzystać z serwisu transakcyjnego iPKO. Możliwe jest też zrobienie tego telefonicznie lub w oddziale banku.
Jak zmienić dzienny limit przelewów w iPKO? (Serwis transakcyjny)
Najpierw musisz zalogować się na swoje konto. W tym celu wchodzimy do serwisu iPKO i podajemy swoje dane dostępowe. Po prawej stronie ekranu, w jego górnej części, znajduje się ikona z inicjałami właściciela konta lub awatarem.
Po rozwinięciu listy dostępnych opcji, wybieramy “Ustawienia”. W tym miejscu znajdziemy mnóstwo ustawień, z których rozwijamy zakładkę “Limity płatności” (z lewej strony ekranu). Wybieramy opcję “Limity przelewów z konta”. W centralnej części ekranu pojawią się przypisane do naszego e-konta w iPKO rachunki bankowe. Z prawej strony mamy przycisk “Zmień limit”. Ze względów bezpieczeństwa niezbędne będzie potwierdzenie tożsamości – kodem SMS lub w aplikacji IKO.
Następnie zobaczysz okno zawierające dane rachunku, a po prawej stronie – pole do wpisania nowego limitu. Zmianę zapisujemy przyciskiem “Dalej”. Zmianę potwierdzamy kodem SMS lub logowaniem do aplikacji IKO.
Limit płatności kartą – zmiana w aplikacji IKO
W aplikacji IKO możemy zmienić dzienny limit płatności kartą debetową do konta. W tym celu w pierwszej kolejności otwieramy aplikację mobilną i logujemy się do IKO. Z dolnego paska menu wybieramy opcję “Moje produkty”. Tu wybieramy opcję “Karty”. Wybieramy kartę płatniczą, której limit chcemy zmodyfikować. Przechodzimy do opcji “Zmień limity”. Możemy ustawić limit dla płatności kartą w zakresie 0 do 50.000 złotych. Dla płatności w Internecie maksymalny limit wynosi 20 tysięcy złotych. Kwota ustawiona do wypłat z bankomatów musi być natomiast podzielna przez 20 lub 50.
W aplikacji IKO ustawimy kilka limitów dla transakcji kartą:
- płatności w sklepach stacjonarnych (przy użyciu terminala)
- zakupy przez Internet
- wypłaty z bankomatów
Zmiana limitu płatności kartą w serwisie transakcyjnym iPKO
W pierwszej kolejności wchodzimy na stronę https://www.ipko.pl/. Logujemy się do konta. W prawym górnym rogu ekranu (po lewej od przycisku wylogowania) znajdziemy ikonkę ze swoimi inicjałami lub awatarem konta. Po rozwinięciu listy opcji wybieramy “Ustawienia”.
Zobaczymy okno ustawień, a po lewej stronie znajduje się w nim menu. Wybieramy opcję “Limity płatności. Po rozwinięciu jej zaznaczamy “Limity płatności kartą”. Tu możemy wybrać jedną z przypisanych do konta kart płatniczych. Przy jednej z nich zaznaczamy “Zmień limit”. Możemy osobno dostosować limity dla płatności:
- w sklepach stacjonarnych (poprzez terminal)
- online
- wypłaty z bankomatów
Płatności bezgotówkowe do 100 złotych bez wpisywania PIN
Od października 2020 roku polskie banki zezwoliły na płatności bezgotówkowe do kwoty 100 złotych bez konieczności wpisywania kodu PIN. Klienci PKO BP mogą zmienić ten limit, choć korzystanie z niego jest dość wygodne.
Zmiana limitów przez infolinię PKO BP i w oddziale banku
PKO Bank Polski nie tylko pozwala na zmiany limitów w serwisie transakcyjnym i aplikacji IKO. Klienci mogą też wybrać bardziej klasyczną metodę. Możliwa jest bowiem zmiana limitu PKO BP w oddziale stacjonarnym banku. Wystarczy udać się tam ze swoim dowodem tożsamości i przekazać pracownikowi banku, czego potrzebujemy. Na miejscu załatwimy wszystkie formalności.
Swoją dyspozycję złożymy również drogą telefoniczną. Wystarczy wykręcić numer na infolinie PKO Banku Polskiego:
- 800 302 302
- +48 81 535 60 60
- +48 81 535 66 60
- +48 61 855 94 94
Infolinia działa całodobowo, przez 7 dni w tygodniu.
Przydatne informacje dla klientów PKO BP
W naszym serwisie klienci banku PKO BP mogą znaleźć również inne informacje:
- Kiedy przyjdzie przelew? Sesje przychodzące i wychodzące w PKO BP
- Jak zamknąć konto w PKO BP?
- PKO BP – kody SWIFT i IBAN do przelewów
- Jak złożyć wniosek o wakacje kredytowe w PKO BP?
Najczęściej zadawane pytania – zmiana limitu PKO BP
Limit przelewów w PKO BP można zmienić w serwisie bankowości internetowej iPKO, przez infolinię i osobiście – w oddziale banku.
W tym celu najłatwiej jest przejść do serwisu transakcyjnego iPKO. Tam wybieramy opcję “Konta”, a dalej otwieramy szczegóły interesującego konta.
Limity dla płatności kartą można edytować w serwisie transakcyjnym iPKO, w aplikacji mobilnej IKO, osobiście lub telefonicznie.
Nie, aby zmienić limit przelewów PKO BP trzeba użyć serwisu transakcyjnego. Nie ma takiej opcji w aplikacji mobilnej IKO. Można też zadzwonić w tym celu na infolinię lub pójść do oddziału banku.
Domyślny limit płatności kartą bez podawania kodu PIN wynosi dziś 100 złotych. Klienci PKO BP mogą go szybko zmienić w aplikacji IKO lub w serwisie transakcyjnym iPKO.
Przelewy bankowe na wysokie kwoty – ponad ustawiony limit – można zlecić w stacjonarnej placówce banku.
Źródło:
- https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/bankowosc-elektroniczna/limity/
- https://iko.pkobp.pl/limity/