Jak zamknąć konto w PKO BP?

zamknąć konto w PKO BP

W dobie szerokiej oferty rozwiązań bankowych, nie dziwi chęć zmiany rachunku bankowego. Możliwość zamknięcia konta dostępna jest dla każdego klienta, niezależnie od przyczyny takiego postępowania. Nie każdy wie jednak, jak to zrobić. Z tego powodu postanowiliśmy pomóc zainteresowanym, a dzięki naszemu wpisowi dowiecie się, jak zamknąć konto w PKO BP. 

W jaki sposób zamknąć konto w PKO BP?

Aby zamknąć konto w PKO BP, niezbędny jest kontakt osobisty lub korespondencyjny. Całość polega na dostarczeniu wniosku, wypełnionego niezbędnymi informacjami. PKO BP obsługuje bankowość elektroniczną, toteż możliwe jest zamknięcie konta poprzez serwis przeglądarkowy, korzystając z usługi iPKO. Zamknięcie konta przez internet jest stosunkowo nowym rozwiązaniem dla klientów PKO BP. Taka możliwość została wprowadzona w lutym 2022 roku, a wcześniej konieczny był kontakt osobisty lub listowny. 

Z reguły zamknięcie rachunku bankowego przez internet jest prostsze i mniej czasochłonne. Dużo zależy jednak od indywidualnej sytuacji danej osoby. Może zdarzyć się, że stacjonarna placówka banku będzie znajdować się na blisko miejsca zamieszkania klienta. Wówczas prościej będzie się do niej udać i w tradycyjny sposób zamknąć konto w PKO BP.

Okres wypowiedzenia w PKO BP

Niestety, nie ma sposobu na to, aby zamknąć konto w PKO BP natychmiast po dostarczeniu wniosku. Każdego z klientów obowiązuje okres wypowiedzenia, który w tym przypadku wynosi 30 dni. W tym czasie użytkownicy nadal mogą korzystać z wszystkich funkcjonalności swojego konta, takich jak szybkie przelewy i płatności zbliżeniowe.

Warto pamiętać o tym, że zamknięcie swojego rachunku bankowego w PKO BP to proces nieodwracalny. Razem z kontem, zamknięta zostanie także powiązana z nim karta płatnicza. Jeżeli jednak dana osoba zmieni swoją decyzję, to w ciągu 30 dni okresu wypowiedzenia powinna bezzwłocznie skontaktować się z bankiem. Często możliwe jest wyjaśnienie całej sytuacji, i przerwanie procedury usuwania konta. 

Kto może zamknąć konto w PKO BP?

Każdy klient może zamknąć konto w PKO BP, niezależnie od tego, czy jest to klient indywidualny, czy też firmowy. Przy zamykaniu konta nie trzeba podawać przyczyny takiej decyzji, a całość jest stosunkowo szybka i bezproblemowa. 

Wyjątkiem od powyższej reguły są osoby, które posiadają debet na koncie. W takich przypadkach nie jest możliwe zamknięcie konta, dopóki jego stan nie będzie równy zeru. Zamknąć można także konto, które zawiera małą nadwyżkę środków. 

Jak zamknąć konto osobiście? Krok po kroku

Mimo iż dla wielu osób procedura zamykania konta osobiście wydaje się prosta, to zdarzają się klienci, którzy mają wątpliwości w tej kwestii. Aby je rozwiać, postanowiliśmy opisać proces zamykania konta bankowego w placówce PKO BP, krok po kroku. 

Co zrobić, aby zamknąć konto w PKO BP? 

  1. Przygotuj dokument tożsamości, taki jak dowód osobisty. Będzie on wymagany w placówce banku w celach uwierzytelniania. 
  2. Wypełnij wniosek o zamknięcie konta bankowego odpowiednimi informacjami, a następnie wydrukuj i zabierz go ze sobą. Jeżeli tego nie zrobiłeś, to nie ma powodów do obaw, ponieważ całość może zostać wydrukowana przez pracownika banku, na miejscu. Aby oszczędzić swój cenny czas, zalecamy Ci uprzednie przygotowanie wszelkich załączników.
  3. Udaj się do placówki PKO BP. Obecnie na terenie Polski znajduje się około 975 takich oddziałów, toteż nie powinno być problemu ze znalezieniem takowego w pobliżu miejsca zamieszkania. 
  4. Przekaż swój wniosek pracownikowi banku. Po upływie trzydziestu dni, konto bankowe w PKO BP zostanie zamknięte. 

Jak zamknąć konto przez internet? Krok po kroku

W dobie nowoczesnych rozwiązań, wielu klientów decyduje się na to, aby zamknąć konto w PKO BP przez internet. Taka metoda zamykania swojego konta jest wygodna i bezproblemowa, a żeby rozwiać wszelkie wątpliwości, przeprowadzimy was przez ten proces. 

Co zrobić, aby zamknąć konto w PKO BP przez internet?

  1. Zaloguj się na swoje konto iPKO. Możesz zrobić to za pomocą serwisu przeglądarkowego z dowolnego urządzenia, takiego jak smartfon lub laptop. 
  2. Przejdź do menu, a następnie do zakładki Moje Produkty
  3. Wybierz zakładkę konta, a w niej podkategorię Dyspozycje i zaświadczenia
  4. Zaznacz opcję Zamknięcie konta i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Zostaniesz przeprowadzony przez procedurę zamykania konta przez internet, bez konieczności wychodzenia z domu. 

Jak zamknąć konto w PKO BP korespondencyjnie? Krok po kroku

Alternatywą dla wymienionych powyżej metod jest zamknięcie konta w PKO BP drogą korespondencyjną. Jest to dobra metoda dla osób, które nie mają blisko siebie placówki banku, i które nie są zbyt dobrze obeznane w technologii. Poniżej opisujemy, w jaki sposób korespondencyjnie zamknąć konto w PKO BP.

Co zrobić, aby zamknąć konto w PKO BP drogą pocztową?

  1. Przygotuj wniosek o zamknięcie konta bankowego. Musi on zawierać wszelkie niezbędne informacje, aby procedura mogła odbyć się pomyślnie. 
  2. Dokument wyślij listownie na adres siedziby PKO BP. Pamiętaj, aby całość wysłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Dzięki temu możliwe jest otrzymanie informacji o dacie otrzymania pisma przez bank, co pomoże obliczyć datę, po której stracimy dostęp do konta.

Adres siedziby PKO BP:

PKO Bank Polski Spółka Akcyjna – Centrala

ul. Puławska 15

02-515 Warszawa

Jak sporządzić wniosek, aby zamknąć konto w PKO BP?

Przy każdej z metod zamykania konta bankowego, niezbędne jest sporządzenie wniosku i wypełnienie go odpowiednimi informacjami. Bez tego, nie jest możliwe zamknięcie konta, ponieważ bank nie otrzyma wystarczających informacji. Z tego powodu warto dowiedzieć się, co powinno znaleźć się we wniosku, aby zamknąć konto w PKO BP.

Co powinien zawierać wniosek o zamknięcie konta?

  • miejscowość i datę złożenia wniosku
  • informacje o wnioskującym: imię, nazwisko, PESEL
  • nazwę i numer rachunku bankowego, który ma zostać zamknięty
  • numer konta bankowego, na który ma zostać przekazana nadwyżka z zamykanego konta (jest to opcjonalna czynność)

Czy zamknięcie konta bankowego ma sens?

Jeżeli obecne warunki usługi nam odpowiadają, to zamknięcie rachunku bankowego może nie być najlepszym pomysłem. Otworzenie nowego konta zawsze wiąże się z formalnościami i procedurami, które są szczególnie uciążliwe dla osób działających pod presją czasu. Jeżeli jednak warunki usługi lub jej cennik zmieniły się na przestrzeni lat, to decyzja o tym, aby zamknąć swoje konto bankowe, jest całkowicie uzasadnione. 

Obecnie wiele banków oferuje bonusy nowym użytkownikom, takie jak tańsze wypłaty z obcych bankomatów. Takie działania często skłaniają klientów do zmiany banku, co prowadzi do zamykania kont. Warto korzystać z internetowych rankingów, aby dowiedzieć się, jaki produkt finansowy oferuje obecnie najlepsze warunki. W sieci znajdziemy m.in. ranking kont osobistych, ranking pożyczek, a także ranking lokat. Korzystając z internetowych zestawień, mamy pewność, że wybraliśmy najlepszą ofertę jaka obecnie istnieje. 

Czy dłużnik może zamknąć konto?

Przed wysłaniem wniosku, dłużnicy czasem zastanawiają się, czy mogą zamknąć konto w PKO BP, skoro mają istniejące zobowiązania wobec wierzyciela. Odpowiedź jest twierdząca, jednak warunkiem jest brak debetu na koncie. Zamykanie konta bankowego to jeden ze znanych sposobów na to, aby przechytrzyć komornika. Funkcjonariusz publiczny nie będzie mógł zablokować konta i zająć znajdujących się na nim pieniędzy, jeśli taki rachunek nie istnieje. 

Taki sposób radzenia sobie z komornikiem nie jest jednak korzystny na dłuższą metę. Uprawnienia komornika są bardzo szerokie, i może on np. wejść do mieszkania dłużnika nawet podczas jego nieobecności, aby zająć fizyczne środki pieniężne i rzeczowe. Rozsądniejszym sposobem na pozbycie się problemów z komornikiem jest np. zaciągnięcie pożyczki online, i spłata całego długu. Należy jednak przy tym uważać, aby nie wpaść w spiralę zadłużenia

Jak mogę skontaktować się z bankiem PKO BP?

Banki oferują swoim użytkownikom liczne formy kontaktu, a PKO BP nie jest w tej kwestii wyjątkiem. Klienci mogą bezpłatnie zadawać pytania aby rozwiać swoje wątpliwości, toteż w razie jakichkolwiek obaw zachęcamy do skorzystania z pomocy konsultantów. Poniżej przedstawiamy dane kontaktowe banku PKO BP. 

Kontakt poprzez e-mail: informacje@pkobp.pl

Całodobowa infolinia: 800 302 302 

Klienci, korzystający z usługi iPKO, mogą skorzystać także z pomocy wirtualnego doradcy. Jeżeli jednak zautomatyzowana obsługa klienta nie pomaga, to alternatywą jest możliwość połączenia się z prawdziwym konsultantem.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie bedzie opublikowany. *wymagane pola są zaznaczone

Podobne artykuły