Jak napisać ogłoszenie sprzedaży? Poradnik

Jak napisać ogłoszenie sprzedaży? Poradnik

Zamierzasz pozbyć się przedmiotów, których nie używasz, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Najlepszym rozwiązaniem będzie zamieszczenie ogłoszenia w sieci, dzięki któremu znalezienie nabywcy nie zajmie długo. Konieczne będzie jednak staranne przygotowanie całości tak, aby wyróżniała się na tle reszty i przyciągnęła uwagę kupujących. W niniejszym wpisie opowiemy wam, jak skutecznie napisać ogłoszenie sprzedaży i gdzie można je zamieścić. 

Gdzie sprzedawać w sieci?

Obecnie zainteresowani mają wiele możliwości, toteż nie ma potrzeby ograniczania się tylko do jednej platformy. Każdy z serwisów ma swoje wady i zalety, toteż baza użytkowników i docelowa grupa odbiorców znacznie różnią się między stronami. Sprawdźmy, jakie są plusy korzystania z poszczególnych rozwiązań. 

  • Allegro – jest to najpopularniejsza platforma do handlu elektronicznego w Polsce, toteż zamieszczając na niej ogłoszenie, istnieje największa szansa na szybkie znalezienie kupca. Dzięki Allegro Lokalnie można sprzedawać i kupować rzeczy również z odbiorem osobistym.
  • OLX –  platforma ta działa na podobnej zasadzie co Allegro Lokalnie i jest jej najpopularniejszą alternatywą. Plusem serwisu są niskie koszty związane z korzystaniem z niego – za dodanie standardowego ogłoszenia nie zapłacimy nic, a wyróżnienie oferty jest zazwyczaj tańsze niż w przypadku Allegro. 
  • Facebook – dzięki licznym grupom tematycznym, Facebook stał się popularną platformą do kupna i sprzedaży. Dodawanie zdjęć i ogłoszeń jest darmowe, a kontakt z kupującym odbywa się bezpośrednio przez Facebooka. Należy jednak uważać, ponieważ zarówno na Facebooku, Vinted i innych portalach z ogłoszeniami możemy natknąć się na oszustów i nieuczciwych kupujących.

Powyższe przykłady to jedynie wierzchołek góry lodowej, ponieważ miejsc do zamieszczania ogłoszeń w sieci jest znacznie więcej. Rozsądnie jest napisać ogłoszenie i wstawić je tam, gdzie ma największą szansę dotarcia do grupy docelowej. Przykładowo, sprzedając odzież używaną lepiej wystawić ją na Vinted lub OLX, za to elektronikę sprzedać na Allegro. 

Jak napisać ogłoszenie sprzedaży, aby przyciągało uwagę?

Zamieszczenie ogłoszenia nie ogranicza się jedynie do wpisania nazwy produktu i jego ceny. Jeżeli nie poświęcimy czasu, aby porządnie napisać ogłoszenie, to może ono wisieć miesiącami na serwisach sprzedażowych. Dobrze sporządzona oferta ma o wiele większą szansę na szybką sprzedaż – tylko jak taką przygotować? Z naszymi wskazówkami będzie to znacznie prostsze. 

Zdjęcie produktu to podstawa

Oświetlenie, położenie produktu, ilość zdjęć – te wszystkie czynniki mają ogromne znaczenie. Użytkownicy przeglądając portale ogłoszeniowe w pierwszej kolejności patrzą właśnie na zdjęcia, aby ocenić stan danego przedmiotu. Zrobienie zdjęcia byle jak może doprowadzić do znikomego zainteresowania zamieszczonym ogłoszeniem, a nie o to przecież nam chodzi. 

Pamiętaj o opisie produktu

Chcąc w należyty sposób napisać ogłoszenie, należy uwzględnić stan produktu, wszelkie wady (jeśli takowe istnieją) i jego właściwości. Warto przy tym unikać błędów ortograficznych i interpunkcyjnych, a także zastosować zwroty grzecznościowe. W ten sposób kupujący będzie wiedział, że nabywa towar od rzetelnej i uczciwej osoby. 

Unikaj kopiowania!

Najgorszym możliwym działaniem przy pisaniu ogłoszeń sprzedażowych jest bezpośrednie kopiowanie zdjęć z innych źródeł. Takie działanie jest akceptowalne jedynie w przypadku nowych, oryginalnie zapakowanych produktów. Sporządzając opis, również starajmy się unikać kopiowania, chyba że jest to konieczne (np. przedstawienie specyfikacji sprzętu elektronicznego). 

Sprzedaż przez internet na większą skalę

Spora część przedsiębiorców przed założeniem własnego sklepu internetowego decyduje się na to, aby napisać ogłoszenie i skorzystać z jednej z gotowych platform do elektronicznej sprzedaży. Nie jest to zły krok, ponieważ w taki sposób można nabrać doświadczenia i po części ustalić popyt na dany produkt. 

Z racji tego, że branża e-commerce cieszy się rosnącą popularnością, coraz więcej sklepów przenosi swoją działalność do sieci. Wiąże się to z oczywistymi zaletami, takimi jak możliwość dotarcia do klientów na terenie całego kraju oraz możliwość szybkiej reakcji na sytuację rynkową. Niestety, są też wady, m.in. konieczność utrzymania infrastruktury sieciowej ogromna konkurencja. 

Więcej informacji o branży e-commerce znajdziecie w naszym osobnym wpisie. Jeśli chcecie zapoznać się z tematem, to zapraszamy do lektury:

Czym jest e-commerce? O handlu elektronicznym

Gdzie można za darmo umieścić ogłoszenie? 

Aby napisać ogłoszenie sprzedaży zazwyczaj nie trzeba nic płacić, ale każda z platform przewiduje wyjątki, gdzie poniesienie opłaty będzie konieczne. Na większe koszty natkniemy się dopiero wtedy, gdy chcemy wyróżnić naszą ofertę. 

  • Allegro – wystawianie ofert jest darmowe, z pewnymi wyjątkami:
    • oferty w kategoriach: Kolekcje, Sztuka, Design i Antyki z wyłączeniem kategorii Antykwariat, oraz Leki bez recepty (w tych kategoriach opłata jest zależna od ceny początkowej),
    • oferty z parametrem stan innym niż nowy w kategoriach: Części samochodowe, Części do maszyn i innych pojazdów, Części i wyposażenie motocyklowe, Opony i felgi, Chemia, Wyposażenie i akcesoria samochodowe (z wyłączeniem podkategorii Elektronika samochodowa),
    • wszystkie oferty z ceną początkową wyższą niż 15 000 złotych. 
  • OLX – użytkownicy mają pulę darmowych ogłoszeń, która odnawia się co 30 dni. Po wyczerpaniu limitu darmowych ogłoszeń, każde kolejne będzie wiązało się z koniecznością poniesienia opłaty. 
  • Facebook – zamieszczanie ogłoszeń jest bezpłatne, ale możliwe jedynie w  grupach, które mają dodaną funkcję kupna i sprzedaży. Tylko administrator może dodać do grupy taką opcję. 
  • Vinted – serwis nie pobiera żadnych opłat za zamieszczanie ogłoszeń i sprzedaż przedmiotów. Po pomyślnym zakończeniu transakcji pełna kwota za sprzedaną rzecz trafia prosto do Portfela Vinted i można ją wypłacić na konto bankowe.
  • EmpikPlace – wystawianie produktów na stronie internetowej Empiku jest bezpłatne, jednak możliwe wyłącznie dla wybranych sklepów, z którymi firma prowadzi współpracę. Chcąc sprzedawać towary w ten sposób, należy mailowo skontaktować się z doradcą i uzyskać pozytywną weryfikację. 

Amazon – gigant sprzedaży internetowej oferuje sprzedawcom dwa plany, indywidualny i profesjonalny. Każdy z nich pozwala na darmowe dodawanie ogłoszeń na stronę.

Cezary Mański
Cezary Mański
Pasjonat popkultury, finansów i nowych technologii. Uwielbia słowo pisane, ceni sobie spokojne i rozsądne podejście do życia. Największą satysfakcję przynosi mu rozwijanie własnych kompetencji. Zobacz pozostałe artykuły autora

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie bedzie opublikowany. *wymagane pola są zaznaczone

Podobne artykuły