Windykacja Hoist – recenzja i opinie klientów

hoist windykacja

Hoist Polska sp. z o.o. jest firmą windykacyjną, która skupuje zobowiązania od wierzycieli, a także zarządza nimi i je egzekwuje. Jest to część grupy Hoist Finance AB, która została założona w 1994 roku i ma swoją siedzibę w Szwecji. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się działalności tej firmy, a także zobaczymy jakie zdanie o niej mają klienci.

Jak działa Hoist?

Hoist nabywa zobowiązania dłużnika od wierzyciela, co oznacza że dłużnik automatycznie staje się klientem tej firmy. Wierzyciel nie ma obowiązku proszenia o zgodę lub nawet informowania dłużnika o swoim postępowaniu. Po nabyciu zobowiązania następuje kontakt z klientem, drogą pisemną bądź telefoniczną. Wtedy to dłużnikowi zostaje przedstawiona jego sytuacja oraz przekazane jest wezwanie do zapłaty.

Co zrobić, gdy otrzyma się wezwanie do zapłaty?

Zachowanie wszelkich środków ostrożności jest niezbędne, aby uniknąć potencjalnych nieporozumień i problemów. Otrzymane pismo powinno być dokładnie przeanalizowane przez dłużnika pod kątem poprawności danych wierzyciela, kwoty zadłużenia a także własnych informacji. Jeżeli pismo wygląda podejrzanie, a przedstawiciel firmy odmawia udzielenia dalszych informacji, to może być to próba oszustwa.

Spłata zadłużenia u Hoist

Jeżeli jednak wezwanie do zapłaty jest prawdziwe, to klient powinien jak najszybciej skontaktować się z nowym wierzycielem, którym w tym przypadku będzie Hoist. Spłata zadłużenia może odbywać się na wiele sposobów np. szybki przelew z konta, tradycyjny przelew, bądź płatność internetową taką jak BLIK.

Może okazać się, że udział firmy windykacyjnej będzie dla klienta znacznym udogodnieniem. Hoist oferuje klientom rozwiązanie, dzięki któremu spłata zadłużenia będzie szybka. Za pomocą kilku kliknięć dłużnik może utworzyć swoje konto Hoist i spłacać kolejne raty bez zbędnych formalności. Rejestracja na stronie internetowej nie jest jednak obowiązkowa, a każdą ratę można uregulować także wypełniając każdorazowo formularz swoim numerem sprawy i numerem PESEL.

Czy spłata zadłużenia u Hoist kosztuje więcej?

Spłata zadłużenia u firmy windykacyjnej może okazać się nie tylko wygodna, lecz także atrakcyjna finansowo. Windykatorzy skupują zadłużenia za ułamek ich ceny, co pozwala na ustalenie przystępnej i niskiej raty, której uregulowanie nie powinno stanowić problemu. Tutaj warto wspomnieć o kolejnej korzyści płynącej z posiadania konta Hoist: klienci mogą za pomocą swojego konta ustalić wysokość raty i datę płatności. To udogodnienie zarezerwowane jest jedynie dla dłużników, którzy spłacają raty regularnie i w terminie.

Reklamacja i kontakt z Hoist

Gdy zadłużenie zostało uregulowane a mimo to wierzyciel nadal kontaktuje się z klientem, istnieje możliwość złożenia reklamacji. Trzeba zawrzeć w niej wszystkie informacje i załączniki, które potwierdzają spłatę zobowiązania. Kontakt z firmą w formie pisemnej może odbyć się osobiście lub drogą pocztową na adres:

Hoist Polska sp. z o.o.

ul. Gen. Józefa Bema 2

50-265 Wrocław

Możliwy jest także kontakt z Hoist poprzez rozmowę telefoniczną na numer (+48) 71 739 17 17 oraz wiadomości e-mail na adres office@hoistfinance.pl.

Co klienci sądzą o usługach Hoist?

Nie wszyscy użytkownicy są zadowoleni z usług windykacyjnych firmy Hoist. Doskonale pokazują to oceny użytkowników. Obecnie Hoist Polska sp. z o.o. ma 2,6 na 5 gwiazdek, wyliczonych na podstawie 145 recenzji w serwisie Google. Inne agregatory ocen wskazują na podobną polaryzację w opiniach klientów. Przyjrzyjmy się więc, co użytkownicy sobie cenią, a za co krytykuję usługi windykacyjne Hoist.

Jakie plusy najczęściej pojawiają się w opiniach klientów?

  • wygoda w spłacie zadłużenia
  • opłacalne, niskie raty
  • brak zbędnych formalności
  • szacunek i pozytywne podejście do klienta

Za co klienci krytykują Hoist?

  • częste pomyłki w określaniu właściciela zadłużenia
  • próba kontaktu z dłużnikami także w soboty i święta
  • powtarzające się telefony nawet w przypadku, gdy osoba nie posiada żadnego zadłużenia
  • dzwonienie z różnych numerów telefonu, przez co klienci mają problem z określeniem, kto próbuje się z nimi skontaktować

Jak więc widać, Hoist nie jest idealną firmą. Doświadczenie użytkownika w dużej mierze zależy od tego, czy jest on faktycznie zadłużony. Patrząc na oceny, można dojść do wniosku iż zbyt często dochodzi do pomyłek ze strony firmy. Klienci, którzy faktycznie są zadłużeni chwalą firmę za chęć pomocy i udogodnienia dla osób z problemami finansowymi.

Co zrobić, aby uniknąć interwencji firmy windykacyjnej?

Dłużnicy często zastanawiają się jak uniknąć udziału firmy windykacyjnej w egzekucji zadłużenia. Oczywistym sposobem jest spłata zobowiązania w terminie, jednak nie zawsze jest to możliwe. Dobrym wyjściem jest próba kontaktu z wierzycielem w momencie, gdy pojawi się ryzyko braku terminowej spłaty. Istnieje wówczas szansa na wspólne ustalenie nowego, dogodnego dla obu stron rozwiązania.

W przypadku, kiedy wierzyciel nie zamierza ułatwiać sprawy dłużnikowi, dobrym rozwiązaniem będą pożyczki pozabankowe. Wsparcie finansowe udzielane przez firmy i osoby prywatne będzie dobrą metodą na szybki zastrzyk funduszy, a w efekcie spłatę zadłużenia w terminie. W przeciwieństwie do bankowych kredytów pożyczki i chwilówki można uzyskać także bez zdolności kredytowej. W celu znalezienia najlepszej i bezpiecznej usługi polecamy ranking pożyczek online.

1 komentarz

Asia

Staram się o zwrot już ponad pół roku z winy Hoist pobrano mi kolejna ratę przez pół roku trwa reklamacja finał jest taki ze założyłam sprawę cywilna nigdy więcej Hoist

Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie bedzie opublikowany. *wymagane pola są zaznaczone

Podobne artykuły