Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska?

jak zamknąć konto w Santander Bank Polska

Santander Bank Polska to popularny bank z siedzibą w Warszawie, który specjalizuje się nie tylko w rachunkach bankowych, lecz także innych produktach finansowych. Oferta tego podmiotu jest zróżnicowana, przez co trafia w gusta szerokiej grupy odbiorców. Bywają jednak sytuacje, w których użytkownik może nie być zadowolony z aktualnych warunków usługi. Wówczas często pada pytanie: jak zamknąć konto w Santander Bank Polska? Odpowiedź na tą, a także wiele innych kwestii, znajdziecie w dalszej części wpisu. 

W jaki sposób można zamknąć konto?

Obecnie istnieją trzy sposoby na to, aby zamknąć konto w Santander Bank Polska. Najbardziej znaną i tradycyjną metodą jest odwiedzenie stacjonarnego oddziału banku. Biorąc jednak pod uwagę fakt, iż nie każda osoba ma możliwość załatwienia sprawy w placówce, warto rozważyć także zamknięcie konta drogą korespondencyjną.

Możliwe jest także zamknięcie rachunku bez wychodzenia z domu. Z pomocą przychodzi kontakt przez infolinię, dzięki któremu możliwe będzie przejście przez całą procedurę w wygodny sposób, bez konieczności odwiedzania fizycznych placówek. Alternatywnym wyjściem jest rozmowa audio lub wideo z konsultantem za pomocą internetowego serwisu Santander Bank Polska.

Zamykanie konta w oddziale banku

Aby zamknąć konto w Santander Bank Polska osobiście, wystarczy udać się do dowolnej placówki bankowej. Z roku na rok placówek ubywa, bo zostają wyparte przez bankowość elektroniczną. W przypadku największych podmiotów znalezienie placówki blisko swojego miejsca zamieszkania nie będzie jednak problemem. Aby całość przebiegła pomyślnie, trzeba zabrać ze sobą dokument potwierdzający tożsamość, np. dowód osobisty. 

Na miejscu przez procedurę przeprowadzi nas doradca, dzięki czemu można na miejscu zadawać pytania i rozwiać swoje wątpliwości. Wybierając ten sposób zamykania rachunku, trzeba przygotować się na ewentualność tego, że doradca będzie pytał nas o powód takiego działania, i może próbować odciągnąć nas od tej decyzji. 

Listę wszystkich placówek i bankomatów znajdziecie tutaj:

https://www.santander.pl/przydatne-informacje/placowki-i-bankomaty

Jak zamknąć konto drogą pocztową? Poradnik

Aby zamknąć konto w Santander Bank Polska drogą pocztową, niezbędne będzie poświadczenie notarialne. Takie rozwiązanie wiąże się z większymi kosztami, ponieważ niezbędne będzie uiszczenie opłat notarialnych, a także poniesienie kosztów związanych z nadaniem listu. 

W przeciwieństwie do sporej części innych banków, w przypadku Santander Bank Polska, listu nie należy wysyłać do głównego oddziału banku. Niezbędne jest uzyskanie informacji o tym, do jakiej placówki jesteśmy przypisani, a następnie wysłanie na jej adres listu z wnioskiem. Najrozsądniejszym wyjściem jest wysłanie całości jako list polecony priorytetowy za potwierdzeniem odbioru. Udokumentowanie daty otrzymania pisma przez bank będzie wtedy znacznie prostsze. 

Jak napisać wniosek, aby zamknąć konto w Santander Bank Polska?

Aby zamknąć konto w Santander Bank Polska drogą pocztową, niezbędne będzie przygotowanie wniosku i wypełnienie go odpowiednimi informacjami. Jest to krok, z którym wielu użytkowników ma problem, ponieważ nie ma jednego, uniwersalnego wzoru dostępnego do pobrania na stronie banku. Z tego powodu warto dowiedzieć się, co powinno znaleźć się w takim piśmie, aby móc samodzielnie je sporządzić. 

Co powinno znaleźć się we wniosku?

  • miejsce i data sporządzenia pisma
  • informacje o kliencie: imię, nazwisko, numer PESEL
  • dane kontaktowe: adres zamieszkania, numer telefonu
  • informacje znajdujące się na dowodzie osobistym: numer i seria 
  • numer zamykanego rachunku bankowego

Jeżeli na zamykanym koncie bankowym znajduje się nadwyżka środków, to można we wniosku uwzględnić numer rachunku, na który zostanie ona przekazana. Warto to zrobić, aby nie utracić pozostałych środków znajdujących się na rachunku. 

Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska bez wychodzenia z domu?

Postępujący rozwój technologiczny i coraz szerszy dostęp do sieci sprawiły, że użytkownicy przyzwyczajeni są do nowoczesnych rozwiązań. Santander Bank Polska idzie z duchem czasu i pozwala swoim klientom zamknąć konto bez wychodzenia z domu, w całości zdalnie. 

Pierwszym sposobem na to, aby zdalnie zamknąć konto w Santander Bank Polska, jest kontakt poprzez infolinię. Mimo iż sama infolinia działa w godzinach 8:00 – 22:00, to oddział zajmujący się zamykaniem rachunków bankowych funkcjonuje jedynie w godzinach 9:00 – 17:00. Po dodzwonieniu się na infolinię, i potwierdzeniu swojej tożsamości numerem NIK, rozpocznie się procedura zamykania rachunku. Warto mieć przy sobie dowód osobisty, ponieważ podczas rozmowy może paść prośba o podanie informacji znajdujących się na tym dokumencie. 

Drugim sposobem jest zamknięcie konta przez internet, za pomocą serwisu internetowego Santander Bank Polska. Wystarczy zalogować się na swoje konto, a następnie wybrać zakładkę Wybrane sprawy, którą znajdziemy w menu Twoje Produkty. Wówczas należy wybrać opcję Zrezygnuj z konta, po czym nastąpi połączenie z konsultantem. Rozmowa może odbyć się w formie wideo, lub w formie audio. Zaletą takiego rozwiązania jest brak konieczności potwierdzania swojej tożsamości, ponieważ czynność ta zastąpiona jest przez proces logowania się na konto bankowe

Ile trwa zamykanie konta w Santander Bank Polska?

Aby konto w Santander Bank Polska zostało zamknięte, musi minąć okres wypowiedzenia. Trwa on 28 dni, i w tym czasie klient nadal może korzystać ze wszystkich funkcji swojego rachunku bankowego, takich jak szybkie przelewy. Powiązana z kontem karta płatnicza również będzie działać w standardowy sposób przez cały okres wypowiedzenia. Dzięki temu funkcje takie jak płatności zbliżeniowe nadal będą dostępne dla użytkownika. 

Niestety, na obecną chwilę nie ma możliwości, aby natychmiast zamknąć konto w Santander Bank Polska. Takie rozwiązanie ma jednak swoje zalety, ponieważ jeżeli użytkownik zmieni swoje zdanie, to w ciągu pierwszych dwudziestu dni okresu wypowiedzenia może on cofnąć swoją decyzję. Dzięki temu cała funkcjonalność rachunku zostanie zachowana, a klient nadal będzie mógł cieszyć się kontem bankowym. 

Sama procedura zamknięcia konta bankowego nie trwa długo, jeżeli decydujemy się na kontakt osobisty lub rozmowę z doradcą przez internet. W takich przypadkach wystarczy kilkanaście minut wolnego czasu, aby cały proces przebiegł pomyślnie. Inaczej jest w przypadku zamykania konta drogą listowną. Sam proces uzyskiwania potwierdzenia notarialnego bywa czasochłonny, a należy do tego doliczyć także czas dostarczenia listy. Zdecydowanie polecamy naszym czytelnikom inne metody, aby zaoszczędzić swój cenny czas. 

Debet na rachunku, a zamykanie konta

Nie można zamknąć konta w Santander Bank Polska, jeżeli znajduje się na nim debet. Saldo rachunku musi być dodatnie bądź równe zeru, w przeciwnym wypadku procedura zamknięcia nie zostanie sfinalizowana. W przypadku posiadania nadwyżki środków, warto wydać je przed upłynięciem okresu wypowiedzenia, albo podać we wniosku numer konta, na który zostaną przelane pozostałe pieniądze. 

Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o tym, czym jest debet na koncie, to zapraszamy do naszej innej publikacji: Debet na koncie – czym jest i czy warto posiadać linię debetową?.

Czy mogę zamknąć konto w Santander Bank Polska, jeśli mam komornika?

Osoby zadłużone, które poddane są egzekucji komorniczej, także mają możliwość zamknięcia swojego konta bankowego, jeżeli nie ma na nim debetu. Takie działanie często ma na celu przechytrzenie komornika. Dłużnicy w taki sposób próbują ukryć swoje środki przed zajęciem komorniczym. Nie jest to jednak dobre działanie na dłuższą metę, ponieważ zajęciu komorniczemu podlegają także fizyczne pieniądze i inne składniki majątku.

Więcej o uprawnieniach komornika dowiecie się z naszego tekstu: Czy komornik może wejść do mieszkania? – Uprawnienia komornika.

Problematyczne może być natomiast zamknięcie konta, które aktualnie powiązane jest z produktem finansowym, np. chwilówką online lub kredytem gotówkowym. W takich przypadkach warto zawiadomić wierzyciela o takim działaniu, i zmienić konto bankowe wykorzystywane do spłaty. Często będzie to wymagać dokonania zmian w samej umowie o pożyczkę lub kredyt. Z tego powodu nie warto stawiać wierzyciela przed faktem dokonanym, i lepiej wszystko polubownie wyjaśnić. 

Kontakt z Santander Bank Polska

Obecnie banki oferują swoim klientom wiele dróg kontaktu, toteż otrzymanie odpowiedzi dotyczącej danej kwestii nie jest problemem. Pomoc jaką można otrzymać, dotyczy nie tylko tego, jak zamknąć konto w Santander Bank Polska. Nawet w przypadku mniej istotnych pytań o usługi i produkty finansowe, doradcy Santander Banku mogą pomóc w rozwianiu naszych wątpliwości. Poniżej przedstawiamy szczegóły dotyczące kontaktu z bankiem.

Infolinia: 

1 9999 – dla klientów w Polsce

+48 61 81 1 9999 – dla klientów za granicą

Kontakt przez e-mail:

kontakt@santander.pl

Rozmowa z doradcą online:

https://www.santander.pl/doradca-online

Cezary Mański
Cezary Mański
Pasjonat popkultury, finansów i nowych technologii. Uwielbia słowo pisane, ceni sobie spokojne i rozsądne podejście do życia. Największą satysfakcję przynosi mu rozwijanie własnych kompetencji. Zobacz pozostałe artykuły autora

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie bedzie opublikowany. *wymagane pola są zaznaczone

Podobne artykuły