Jak zrezygnować z UPC? 

zrezygnować z UPC

UPC to jeden z największych podmiotów zajmujących się dostarczaniem mediów dla polskich konsumentów. Firma dostarcza internet, telewizję cyfrową, a także usługi mobilne. Mimo tego, że spółka zgromadziła wokół siebie rzeszę zadowolonych klientów, to część z nich postanawia zrezygnować z oferty UPC. Powody takiej decyzji mogą być najróżniejsze: wybór innego dostawcy, zmiana miejsca zamieszkania bądź brak dalszej potrzeby korzystania z usługi. Postanowiliśmy sprawdzić, jak szybko i skutecznie zrezygnować z UPC oraz wypowiedzieć umowę. 

W jaki sposób można zrezygnować z UPC?

Mogłoby się wydawać, że w dobie łatwo dostępnego połączenia z internetem, da się z jego pomocą załatwić każdą formalność. Niestety, UPC jest od tej reguły wyjątkiem, nie pozwalając zainteresowanym na rezygnację z usług w ten sposób.

Kontaktując się z internetowym konsultantem, zainteresowani otrzymają dostęp do formularza. Należy do niego załączyć skan lub zdjęcie wniosku o rezygnację z umowy, więc i tak nie obejdzie się bez sporządzenia tego dokumentu. 

Główną metodą rezygnacji będzie droga pocztowa. Stosowny wniosek wysyła się na adres biura obsługi klientów. Można również wypowiedzieć umowę przez telefon, ale opcja ta jest dostępna wyłącznie dla klientów indywidualnych. 

Rezygnacja z UPC w salonie

Czy klienci mogą zrezygnować z usług poprzez wizytę w placówce? Okazuje się, że takie działanie nie zawsze wchodzi w grę. Wszystko zależy od danego punktu obsługi klienta. Przed udaniem się do salonu UPC rozsądnie będzie skontaktować się z wybranym punktem telefonicznie i zapytać o taką możliwość. 

Jak zrezygnować z UPC przez telefon?

Chcesz zrezygnować z usług dostarczanych przez UPC przez telefon? Jeżeli jesteś klientem indywidualnym, to będzie to możliwe. W tym celu należy zadzwonić na infolinię dostępną pod numerem 813 813 813. Infolinia jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach od 7 do 22, a także w soboty od 7 do 20. W trakcie rozmowy z konsultantem konieczne będzie podanie tych samych informacji, które są wymagane we wniosku. 

Wypowiedzenie umowy z UPC – co musi zawierać?

Bez odpowiednio sporządzonego wniosku nie będzie można zrezygnować z UPC. W piśmie muszą znaleźć się poszczególne informacje z wyszczególnieniem usług, z których wnioskodawca zamierza zrezygnować. Poniżej przedstawiamy wszystko, co powinno znaleźć się we wniosku. 

Wniosek o rezygnację z UPC musi zawierać:

  • Numer klienta,
  • imię i nazwisko klienta (jeżeli jest on osobą prywatną),
  • nazwę firmy i numer NIP (jeżeli wnioskodawca jest przedsiębiorcą),
  • adres instalacji usług UPC,
  • nazwę usług, z których wnioskodawca zamierza zrezygnować.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że na wniosku musi znaleźć się własnoręczny podpis. Dotyczy to nie tylko dokumentu wysłanego listem, ale również zdjęcia wniosku przesłanego jako załącznik do formularza. Można również podać powód rezygnacji z usługi, ale nie jest to wymagane. 

Wniosek należy wysłać na adres:

UPC Polska Sp. z o.o.

Skrytka pocztowa 337

40-900 Katowice

Okres wypowiedzenia w UPC – ile wynosi?

Okres wypowiedzenia w UPC wynosi miesiąc. Składając rezygnację 14 maja, wypowiedzenie umowy zostanie przyjęte ze skutkiem 14 czerwca. Dotyczy to użytkowników, którzy korzystają z umowy po zakończeniu zobowiązania promocyjnego. W czasie trwającego okresu wypowiedzenia klient nadal może korzystać ze wszystkich usług. 

W przypadku klientów, którzy rozwiązują umowę w trakcie zobowiązania promocyjnego ( lub zawarli umowę bez zobowiązania), sprawa wygląda nieco inaczej. Okres zobowiązania również będzie wynosił miesiąc, ale czas będzie liczony od pierwszego dnia następnego miesiąca. Składając rezygnację 14 maja, okres wypowiedzenia zakończy się dopiero pod koniec czerwca. 

Zwrot sprzętu w UPC, a rozwiązanie umowy

Jeżeli w ramach danej usługi klientowi został użyczony sprzęt, to klient powinien zwrócić go w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia wygaśnięcia umowy. Dotyczy to sprzętów takich jak dekodery, modemy, routery, wzmacniacze, czy też odbiorniki optyczne. Wraz ze sprzętami konieczne będzie zwrócenie dołączonych do nich akcesoriów. 

Urządzenia najlepiej odesłać za pomocą paczkomatów InPost, ponieważ wtedy nie ponosi się dodatkowych kosztów. Można również zamówić wizytę technika UPC, który osobiście odbierze sprzęt. Taka opcja kosztuje jednak 50 złotych. Alternatywnym rozwiązaniem będzie wysyłka na własny koszt, kierując paczkę na adres magazynu UPC. 

Uwaga: W przypadku niezwrócenia sprzętu lub nieterminowego zwrócenia sprzętu UPC nalicza opłatę windykacyjną. Kary umowne za niezwrócenie, uszkodzenie lub zniszczenie sprzętu zależne są od wartości urządzenia, a kara umowna za nieterminowy zwrot wynosi 50 złotych. 

Ile kosztuje rezygnacja z UPC?

Jeżeli chcesz zrezygnować z UPC, to musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach poniesiesz z tego tytułu dodatkowe koszty. Mowa przede wszystkim o sytuacjach, kiedy klient zdecydował się na rozwiązanie umowy w trakcie okresu zobowiązania promocyjnego. Wówczas UPC wystąpi o zapłatę roszczenia. Wysokość należnej do zapłaty kwoty jest równa wysokości przyznanej ulgi w całym okresie zobowiązania, pomniejszonej proporcjonalnie za okres korzystania z usług.

Samo złożenie wniosku o rezygnację jest bezpłatne, jeżeli robi się to za pomocą internetowego formularza z załącznikiem lub przez infolinię. W przypadku korespondencji pocztowej należy mieć na uwadze drobny wydatek, związany z opłatą listu poleconego. Najrozsądniej będzie wysłać wniosek o rozwiązanie umowy przez list polecony z potwierdzeniem odbioru, aby mieć pewność że dokument dotarł do UPC. 

Jak odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia?

Klienci, którzy zawarli umowę abonencką z UPC na odległość lub poza biurem obsługi klienta, mogą od niej odstąpić w ciągu 14 dni. Nie trzeba przy tym podawać konkretnej przyczyny ani tłumaczyć swojego stanowiska. Wystarczy przekazać do UPC oświadczenie o odstąpieniu. Wzór takiego pisma można pobrać bezpośrednio ze strony internetowej tego dostawcy i jest ono bardzo zbliżone do wniosku o wypowiedzenie umowy. 

Jak odstąpić od umowy w UPC?

  • składając osobistą wizytę w salonie UPC
  • wysyłając oświadczenie listownie (na ten sam adres, co w przypadku wniosku o wypowiedzenie umowy)
  • korzystając z formularza kontaktowego i zamieszczając zdjęcie lub skan dokumentu w załączniku

Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy w ciągu 14 dni również skutkuje obowiązkiem zwrotu sprzętu. Ponadto, klient musi ponieść koszty związane z korzystaniem z usługi do czasu złożenia oświadczenia. 

Na co uważać, rezygnując z umowy?

Klient, który chce zrezygnować z UPC, nie natknie się na swojej drodze na żadne komplikacje i może bezpłatnie złożyć wniosek o wypowiedzenie umowy. Procedura rezygnacji z UPC jest stosunkowo prosta, więc korzystanie z usług pośredników okaże się bezcelowe i będzie stanowiło dodatkowy wydatek. Lepiej poświęcić kilkanaście minut swojego czasu, aby samemu sporządzić i wysłać dokument. 

Po złożeniu wniosku warto mieć na uwadze okres wypowiedzenia. W tym czasie rozsądnie będzie poszukać alternatywnego rozwiązania, aby natychmiast po upłynięciu okresu wypowiedzenia mieć dostęp do internetu, telewizji i usług mobilnych. Należy również pilnować terminu zwrotu sprzętu, aby uniknąć dodatkowej opłaty za opóźnienie. 

Najczęściej zadawane pytania

Ile kosztuje rezygnacja z UPC?

Rezygnacja po zakończeniu zobowiązania nie generuje dodatkowych kosztów. Wcześniejsza rezygnacja z UPC oznacza konieczność poniesienia opłaty pomniejszonej za okres korzystania z usług. 

Jak zrezygnować z UPC?

Można zrezygnować z UPC na kilka sposobów, m.in. przez infolinię, internetowy formularz z załącznikiem lub korespondencję pocztową. W zależności od danego punktu obsługi klienta, można również zrezygnować składając osobistą wizytę w salonie. 

Kto może zrezygnować z UPC?

Każdy klient może złożyć wniosek o wystąpienie od umowy. Wiąże się to z koniecznością zwrócenia sprzętu do dostawcy, a w przypadku wcześniejszej rezygnacji, poniesienia dodatkowej opłaty. 

Ile trwa okres wypowiedzenia w UPC?

Okres wypowiedzenia w UPC wynosi miesiąc, liczony od dnia przyjęcia wniosku.W przypadku wypowiedzenia umowy zobowiązania promocyjnego, okres ten liczony jest od początku kolejnego miesiąca. 

Cezary Mański
Cezary Mański
Pasjonat popkultury, finansów i nowych technologii. Uwielbia słowo pisane, ceni sobie spokojne i rozsądne podejście do życia. Największą satysfakcję przynosi mu rozwijanie własnych kompetencji. Zobacz pozostałe artykuły autora

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie bedzie opublikowany. *wymagane pola są zaznaczone

Podobne artykuły