PayU – opinie klientów i recenzja

PayU

Bramki płatnicze są popularnym rozwiązaniem, ponieważ pozwalają internetowym sprzedawcom na łatwą implementację systemu płatności. Są cenione również przez klientów, którzy dzięki takim opcjom mogą wygodnie płacić z użyciem preferowanej przez siebie metody. Dzisiaj przyjrzymy się usłudze PayU, która poza pełnieniem roli bramki płatniczej, oferuje także szereg innych funkcji. 

PayU – historia i tożsamość firmy 

PayU to popularny fintech, czyli innowacja technologiczna w sektorze finansowym. Spółka należy do międzynarodowego koncernu Naspers i działa od 2002 roku. PayU dostępne jest w 18 krajach, ale dzięki współpracy z sieciami partnerskimi, możliwe jest skorzystanie z tego rozwiązania niemalże na całym świecie. Serwis swoją funkcjonalnością przypomina takie usługi jak Przelewy24 i Tpay, pozwalając klientom na przelewy elektroniczne, wygodne płatności online i płatności wielowalutowe. 

PayU celuje w dwie główne grupy odbiorców:

  • klientów indywidualnych – dzięki PayU, zwyczajni użytkownicy mogą uczynić swoje finanse znacznie wygodniejszymi. Usługa ta pozwala na dokonywanie przelewów z niską prowizją, a także płacenie za zakupy w obsługiwanych sklepach.
  • sprzedawców – PayU pozwala na zaimplementowanie wielu metod płatności przy minimalnej liczbie formalności i procedur. Z tego powodu jest to często używane rozwiązanie, o czym można się przekonać dokonując zakupów w internecie. Mowa zarówno o sprzedaży wysyłkowej, jak i sprzedaży treści cyfrowych. 

Czy muszę mieć konto, aby korzystać z PayU?

Standardowi klienci, którzy chcą dokonywać natychmiastowych przelewów lub zakupów w sieci, nie muszą tworzyć konta, aby korzystać z PayU. Inaczej jest w przypadku przedsiębiorców, którzy chcą zaimplementować takie rozwiązanie w swoim serwisie. W takim przypadku wymagane jest utworzenie konta PayU, aby móc połączyć się z usługą i z niej korzystać. 

Jak wygląda proces rejestracji dla przedsiębiorców?

  1. Wypełnienie formularza – należy wypełnić krótki dokument danymi takimi jak imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu i numer NIP organizacji.
  2. Proces weryfikacji – w celach potwierdzenia tożsamości wymagany jest przelew symbolicznej kwoty. Po przejściu przez proces weryfikacji, sprzedawcy mogą przyjmować płatności do 2500 złotych.
  3. Aby móc przyjmować płatności i zarządzać swoimi finansami poprzez PayU, niezbędne będzie zintegrowanie usługi z danym serwisem. Spółka przygotowała wszelkie niezbędne wtyczki do większości najpopularniejszych platform oraz pełną dokumentację dla programistów.
  4. Ostatnim krokiem jest aktywacja. Proces ten polega na przyjęciu pierwszej płatności, i poprawnym przetworzeniu jej przez system. Wówczas przedsiębiorca otrzyma wiadomość o poprawnej aktywacji konta, a limit 2500 złotych zostanie zniesiony. 

Ile kosztuje korzystanie z PayU?

Jednym z najważniejszych aspektów usług sektora finansowego są koszty. Te w przypadku PayU są stosunkowo niskie, a przynajmniej na początku. Warto bowiem wiedzieć, że przez pierwsze 3 miesiące współpracy przedsiębiorcy mogą liczyć na mniejszą prowizję a także mniejszy koszt rejestracji.

Ile wynoszą poszczególne ceny?

  • Rejestracja – jednorazowa opłata o wysokości 40 złotych (wcześniej było to 199 złotych)
  • Płatności poprzez przelewy internetowe lub BLIK objęte są prowizją o wysokości 1,35% od każdej transakcji (po 3 miesiącach prowizja wynosi 2,3%)
  • Płatności z użyciem karty płatniczej objęte są prowizją o wysokości 1,35% + 0,30 zł od każdej transakcji (2,3% + 0,30 zł po 3 miesiącach użytkowania)

Uwaga: Wyżej wymienione ceny i prowizje dotyczą jedynie sprzedawców. Nie są to koszty, które ponosi klient. Z tego powodu PayU to wygodne rozwiązanie, które nie obciąży naszego budżetu. 

Jak skontaktować się z PayU?

Współprace nie zawsze idą bezproblemowo, i czasem może zdarzyć się drobna pomyłka lub konieczność wyjaśnienia ważnej sprawy. W niektórych przypadkach kontakt z obsługą klienta podyktowany jest wątpliwościami bądź chęcią zadania istotnego pytania. Niezależnie od przyczyny, PayU pozwala użytkownikom na kontakt zarówno osobisty, jak i poprzez internetowy formularz. Poniżej przedstawiamy szczegóły dotyczące poszczególnych form kontaktu. 

Formularz kontaktowy – link.

Biuro Handlowe:

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa

Główna siedziba:

ul. Grunwaldzka 186

60-166 Poznań

NIP: 779-23-08-495

Jakie metody płatności obsługuje PayU?

PayU obsługuje szereg najróżniejszych metod płatności, w tym niemal wszystkie najpopularniejsze rozwiązania. Dostępne są nawet tradycyjne przelewy, dla osób preferujących konserwatywne podejście do dokonywania zakupów. Poniżej przedstawiamy listę metod płatności, które można użyć płacąc poprzez PayU.

Jakie metody płatności są dostępne?

  • Przelewy elektroniczne (niemal 20 najpopularniejszych banków)
  • Przelewy tradycyjne
  • Karty płatnicze Visa i MasterCard (w wielu walutach)
  • Płatności mobilne BLIK
  • Płatności odroczone i ratalne Twisto, PayPo

Co więcej, PayU obsługuje także popularne portfele elektroniczne. Przykładami takich rozwiązań są coraz popularniejsze usługi Google Pay, Apple Pay i Masterpass. PayU jest jedynie pośrednikiem i nie posiada dedykowanej aplikacji mobilnej. Klienci mogą jednak z pomocą telefonu zarządzać swoimi finansami i dokonywać płatności, korzystając z dedykowanych aplikacji portfeli elektronicznych.

PayU Raty – kup teraz, zapłać później

Podobnie jak w przypadku innych bramek płatniczych, tak i tutaj możliwe jest odroczenie płatności. System ten nosi nazwę PayU Raty i pozwala na rozłożenie zakupu na kilka mniejszych części, dzięki czemu dokonanie transakcji nie będzie zbytnim obciążeniem na budżecie. Jak działa taka opcja płatności? Całość przypomina nieco pożyczki ratalne, ale wymaga mniejszej ilości formalności i procedur. 

Wystarczy wypełnić krótki formularz, aby w kilkanaście sekund otrzymać decyzję kredytową. Nie jest wymagane zaświadczenie o dochodach, przez co całość nie wymaga kontaktowania się z pracodawcą. W przypadku pozytywnej decyzji otrzymujemy zakupiony towar lub usługę, a pierwszą ratę płacimy dopiero po miesiącu zgodnie z ustalonym harmonogramem. Nawet jeżeli spotkamy się z odmową ze strony banku, to i tak mamy szansę na ratalne zakupy, ponieważ wniosek wysyłany jest do wielu podmiotów naraz.

Co klienci sądzą o PayU?

Przeglądając opinie użytkowników, łatwo dojść do wniosku że PayU to rozwiązanie sprawdzone i bezpieczne. Trudno było oczekiwać innego rezultatu, kiedy mówimy o jednej z najpopularniejszych obecnie bramek płatniczych. Ilość współpracujących podmiotów, pozytywnych opinii i dokonanych transakcji pozwala sugerować, że PayU jest godne zaufania. Zdarzają się jednak głosy niezadowolonych osób, i w dodatku występują dość często. Oznacza to, że usługa nie jest niezawodna i posiada pewne wady, wymagające poprawy. Zobaczmy, za co klienci chwalą, a za co krytykują tego pośrednika płatności.

Za co klienci chwalą PayU?

  • mnogość metod płatności
  • brak ukrytych kosztów
  • możliwość odroczenia płatności
  • bezproblemowa rejestracja i integracja serwisu

Za co klienci krytykują PayU?

  • brak możliwości bezpośredniego kontaktu poprzez czat lub rozmowę telefoniczną z pracownikiem
  • Nieintuicyjna strona internetowa
  • Stosunkowo wysoka prowizja po upłynięciu pierwszych trzech miesięcy współpracy
  • Zdarzające się problemy z zaksięgowaniem bądź przetworzeniem płatności 

PayU – jaka jest nasza opinia?

PayU mogłoby uchodzić za jedną z lepszych alternatyw dla innych bramek płatniczych, gdyby nie fakt, że wyjątkowo niskie prowizje są jedynie tymczasową promocją. Po upłynięciu pierwszych trzech miesięcy, prowizja zwiększa się niemal dwukrotnie, co może skutecznie zniechęcić wszelkich sprzedawców. Przydałaby się także aplikacja mobilna, pozwalająca przedsiębiorcom na skrócenie procesu rejestracji i podgląd swojego konta. Całe szczęście, plusów jest znacznie więcej niż minusów, i ze strony klienta omawiane rozwiązanie jest naprawdę wygodną opcją. Pojedyncze problemy z zaksięgowaniem płatności to nieliczne wyjątki, i nie rzutują na ogólne doświadczenie, a całość stanowi rozsądną opcję, gdy często dokonujemy zakupów online.

Cezary Mański
Cezary Mański
Pasjonat popkultury, finansów i nowych technologii. Uwielbia słowo pisane, ceni sobie spokojne i rozsądne podejście do życia. Największą satysfakcję przynosi mu rozwijanie własnych kompetencji. Zobacz pozostałe artykuły autora

6 komentarzy

Tomasz

payu to najgorszy syf jaki w tym kraju istnieje. złodzieje udają ze weryfikują twoje konto żeby przetrzymywać bezprawnie twoje pieniądze

Odpowiedz
Adam

09 08 2032 zapłaciłem 700zll o fotek pory nie ma ani towaru ani pieniędzy co się dzieje tytuł IP :66,BZNRMP . Proszę o odpowiedź z Poważaniem Adam Gilewicz na konto końcówka 3129171600000000

Odpowiedz
Przemysław

Odradzam korzystanie z usług tej firmy gdyż najzwyczajniej okradają klientów i nie odpowiadają na wiadomości z reklamacjami. Zablokowali mi wypłaty z Allegro

Odpowiedz
jurek

PayU przy zakupie w allegro przez raty, najpierw sugeruje jakiś bank, chociaż system „wie” że przy założonych warunkach nie dostanę kredytu, potem wniosek jest odrzucany i tu już właściwy szwindel – sugestia ponowienia wniosku, ale Z PARABANKIEM. To nie jest wyjątek, kupuję regularnie, taką sytuację miałem 4 razy. UWAŻAĆ NA PAYU.

Odpowiedz
Ola

Kiedyś płaciłam z PayU, a teraz obecnie od kilku miesięcy mam Twisto. I porównując wolę Twsito. Wszystko jasne, rejestracja szybka i bez problemów. Nigdy zresztą nie miałam żadnych kłopotów z płatnością. Bardzo wygodnie i bezpiecznie

Odpowiedz
Artem

okropna obsługa.
próbował połączyć się z ich usługą, aby dokonać płatności na naszej stronie internetowej. Straciliśmy 40 zł na opłatę aktywacyjną, przez dwa tygodnie zadawano nam mnóstwo pytań, opóźnialiśmy połączenie, a po dwóch tygodniach po prostu odmawiali połączenia bez wyjaśnienia przyczyn.

Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie bedzie opublikowany. *wymagane pola są zaznaczone

Podobne artykuły