Vivus to popularny pożyczkodawca. W celu skorzystania z jego usług, konieczna jest jednak rejestracja w serwisie. Po spłacie zobowiązania, spora część osób szuka sposobu na to, aby tak założone konto usunąć. Czy usunięcie profilu jest równie proste co jego utworzenie? Sprawdźmy, jak usunąć konto na Vivus i czy daje to jakiekolwiek korzyści.
Do czego służy konto na Vivus?
Konto na Vivus jest obowiązkowe, jeżeli dana osoba zamierza skorzystać z pożyczki oferowanej przez tą firmę. Nie każdy pożyczkodawca stosuje jednak wymóg rejestracji w serwisie. Spora część podmiotów pozwala na zaciągnięcie chwilówki przez SMS lub zwykły internetowy wniosek potwierdzany dowodem osobistym. Dlaczego więc Vivus wymaga od użytkowników rejestracji? Jest tak, ponieważ jest to swojego rodzaju zabezpieczenie.
Vivus wymaga od klientów nie tylko rejestracji, ale również identyfikacji. Proces ten polega na powiązaniu konta bankowego z profilem na witrynie. Dzięki temu pożyczkodawca może zminimalizować ryzyko wyłudzeń i oszustw. Mimo iż może to być uciążliwe ze strony klienta, to jest to metoda bezpieczeństwa korzystna dla obu stron.
Konto Vivus – do czego jest używane?
- weryfikacja klientów i zapobieganie wyłudzeniom
- prowadzenie bazy danych z informacjami o pożyczkach
- funkcja informacyjna, tj. wgląd w status wniosków i spłat
- łatwy kontakt firmy z klientami
Czy konto na Vivus można usunąć?
Dobra wiadomość jest taka, że konto na Vivus faktycznie można usunąć. Złą wiadomością jest z kolei fakt, iż nie da się tego zrobić automatycznie. Klienci nie mogą więc liczyć na to, że z pomocą kilku kliknięć zamkną swój profil. Zamiast tego, konieczny jest kontakt mailowy z obsługą klienta (kontakt@vivus.pl).
Aby pomyślnie zamknąć konto, należy przedstawić obsłudze klienta specjalny wniosek. Ten znaleźć można na stronie internetowej pożyczkodawcy pod nazwą wniosek o usunięcie danych osobowych. Jak sama nazwa wskazuje, formularz ten dotyczy nie tylko zamykania konta, lecz także kasowania poszczególnych informacji z baz danych firmy Vivus.
Uwaga: Mimo złożenia wniosku o usunięcie wszelkich danych osobowych, Vivus nadal może przechowywać niektóre informacje przez kolejne 5 lat. Dotyczy to takich danych jak imię, nazwisko, PESEL, obywatelstwo, czy też numer dowodu osobistego.
Kiedy można usunąć konto na Vivus?
Każdy klient może usunąć konto na Vivus, ale nie oznacza to, że można to zrobić zawsze. Taka opcja dostępna jest jedynie po uregulowaniu wszystkich zobowiązań finansowych wobec tej firmy. Jeżeli dana osoba nadal posiada kilka rat pożyczki do spłaty, to usunięcie profilu w serwisie będzie niemożliwe, dopóki owe części zobowiązania nie zostaną rozliczone.
Usuwanie konta na Vivus – krok po kroku
Usunięcie swojego profilu na serwisie Vivus może wydawać się niepotrzebnie skomplikowane. Trudno się temu dziwić, szczególnie biorąc pod uwagę to, że w obecnych czasach większość formalności można załatwić za pomocą kilku kliknięć. Jeżeli więc nie wiecie jak zabrać się do tego, aby usunąć konto na Vivus, to postanowiliśmy wam pomóc.
Jak usunąć konto Vivus?
- Wejdź na stronę internetową Vivus.pl.
- Przejedź na sam dół strony i kliknij w zakładkę “Polityka prywatności”.
- Będąc na podstronie dotyczącej polityki prywatności, znajdź sekcję piątą (“Jakie przysługują mi prawa odnośnie moich danych osobowych?”)
- Kliknij w zakładkę “Prawo do usunięcia danych”. Zostaniesz przeniesiony na podstronę, która pozwoli Ci pobrać wzór wniosku.
- Pobierz wniosek i wypełnij wszystkie pola oznaczone gwiazdką. Pola bez tego oznaczenia są opcjonalne.
W formularzu należy umieścić takie informacje jak imię, nazwisko i numer PESEL. W przypadku wyrażenia chęci do tego, aby Vivus kontaktował się z klientem przy użyciu adres e-mail lub numeru telefonu, należy wypełnić odpowiednie pole. Tak przygotowany wniosek należy skierować na adres mailowy kontakt@vivus.pl.
Brak dostępu do konta na Vivus – co robić?
Może okazać się, że nie masz dostępu do swojego profilu, nawet jeżeli nie usuwałeś konta na Vivus. Taka sytuacja najczęściej powstaje w przypadku, gdy użytkownik zapomniał danych do logowania, w tym hasła. Czy da się w takiej sytuacji odzyskać konto na Vivus? Okazuje się że tak, a osoby które zapomniały hasła mogą skorzystać z opcji jego odzyskiwania. W tym celu wystarczy kliknąć w przycisk “Przypomnij hasło” widoczny na ekranie logowania.
Co, jeśli klient pamięta hasło, ale zapomniał z jakim adresem e-mail było powiązane? Nie jest to sytuacja bez wyjścia, jednak użytkownicy muszą uzbroić się w trochę cierpliwości. Należy bowiem zalogować się na posiadane konta mailowe i własnoręcznie sprawdzić, na którym z nich są wiadomości wysłane bezpośrednio przez Vivus (nie dotyczy maili reklamowych). Po ustaleniu odpowiedniego maila, wystarczy się zalogować na konto.
Czy mogę zmienić dane?
Korzystając z profilu na Vivus.pl, można zmienić dane konta, w tym e-mail i hasło. Klient może również poprawić wszelkie inne informacje, takie jak imię, nazwisko, adres zamieszkania czy też numer telefonu. Dzięki temu można zaktualizować dane tak, aby odpowiadały one stanowi faktycznemu, przez co ryzyko braku możliwości zalogowania się będzie znacznie mniejsze.
Czy warto usunąć konto na Vivus?
Usunięcie konta na Vivus jest nieodwracalne. Jest to jeden z powodów, dla których procedura ta wymaga tyle zaangażowania ze strony klienta. Wiele osób ceni sobie jednak prywatność i stara się minimalizować ilość informacji, jakie przechowują o nich strony trzecie. Z tego powodu chęć usunięcia konta w serwisie wydaje się być uzasadniona.
W innych przypadkach, takie działanie nie będzie miało większego sensu. Posiadanie konta u tego pożyczkodawcy jest darmowe, a firma nie nalicza prowizji za brak aktywności (taką funkcję planował np. PayPal). Co więcej, posiadanie profilu na tej platformie może okazać się przydatne, jeżeli w przyszłości zdecydujemy się na kolejną pożyczkę od tego podmiotu.