Biuro informacji kredytowej jest odpowiedzialne za gromadzenie i przechowywanie informacji na temat osób, które korzystały lub korzystają z pożyczek online i kredytów online. BIK posiada infolinię, która jest obecnie najczęściej wybierana formą kontaktu z instytucją. Podpowiadamy w jaki sposób dodzwonisz się na infolinie BIK. Sprawdź jak skontaktować się z BIK, zarówno telefonicznie jak i pocztowo.
BIK – infolinia
Dzięki uniwersalnemu numerowi telefonu, w prosty sposób skontaktujesz się z BIK i uzyskasz potrzebne informacje. Na infolinię zadzwonisz zarówno z telefonu stacjonarnego jak i komórkowego.
nr infolinii BIK to 22 310 44 44
Infolinia czynna jest od 8-20 dzięki czemu niezależnie od trybu pracy, bez problemu uzyskasz informacje na temat historii kredytowej o dogodnej dla Ciebie porze. Z infolinii skorzystać mogą zarówno klienci indywidualni jak i firmy i instytucje bankowe udzielające pożyczek gotówkowych przez internet jak i stacjonarnie oraz SKOK-i, i klienci korporacyjni. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku.
Odrębny numer infolinii przeznaczony został dla administracji publicznej – 22 486 56 72. Infolinia ze względu na charakter udzielanych informacji czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-17.00
Jak działa infolinii BIK-u
Infolinia BIK-u działa, w sposób klasyczny, dlatego też każdy kto połączy się z infolinią proszony jest o wybranie numeru na klawiaturze telefonu, który determinował będzie tematykę rozmowy. Połączenie z infolinią rozpoczyna się od pouczenia dotyczącego przetwarzania danych osobowych oraz nagrywania rozmowy. Następnie w zależności od sprawy z jaką dzwonimy na infolinię BIK-u na klawiaturze telefonu należy wcisnąć odpowiedni klawisz czyli 1,2, 3 lub 9. Do każdego z nich przyporządkowana została określona tematyka i tak:
1 – jeżeli posiadamy konto w BIK lub Alert BIK,
2 – jeżeli jesteśmy w trakcie rejestracji konta w portalu BIK,
3 – jeżeli mamy inną sprawę,
9 – dla języka angielskiego.
Po wybraniu cyfry zostaniemy niezwłocznie przekierowani do połączenia z konsultantem, który pomoże nam z rozwiązać nurtujący nas problem.
Jak długo czekać będziemy na połączenie z infolinią?
Czas oczekiwania na połączenie z infolinią w BIK-u, jest podobny jak w każdej innej instytucji, która posiada infolinie. Uzależnione jest to od wielu czynników jak pora dnia czy dzień tygodnia. Jednak na połączenie z infolinią czeka się z reguły od kilku sekund do około minuty, co jest czasem do zaakceptowania jeżeli chcemy uzyskać informacje na temat swojej historii kredytowej.
Inne formy kontaktu z BIK
Biuro Informacji Kredytowej udostępnia również dla interesantów adres mailowy oraz adres korespondencyjny, z którego można skorzystać w przypadku, gdy infolinia jest przeciążona.
Adres e-mail BIK ma kilka różnych form, co determinowane jest rodzajem klientów, i tak:
- dla klientów indywidualnych oraz firm- kontakt@bik.pl
- dla banków, SKOK-ów i klientów korporacyjnych -pomoc@bik.pl
- dla administracji publicznej – jst@big.pl
Dodatkowo BIK udostępnia adres mailowy dotyczący przetwarzania danych osobowych, na który można kierować wiadomości związane właśnie z zasadami przetwarzania danych osobowych. Adres ten to iod@bik.pl.
BIK dysponuje również z adresem korespondencyjnym, na który można wysyłać wszystkie dokumenty w wersji papierowej i jest on następujący:
Biuro Informacji Kredytowej S. A. ul. Zygmunta Modzelewskiego 77a, 02-679 Warszawa.
Do dyspozycji interesantów jest również Biuro obsługi klienta BIK-u, które mieści się pod adresem ul. Postępu 17A, 02-676 Warszawa i czynne jest z reguły od 8.00 do 16.00. Jednak w związku z sytuacją epidemiologiczną w kraju, BOK zawiesiło przyjmowanie interesantów ze względu na bezpieczeństwo.
Jak sprawdzić czy jestem w BIK-u?
Aby dowiedzieć się czy twoje dane zarejestrowane są w Biurze Informacji Kredytowej należy za pośrednictwem internetu wejść na stronę BIK-u gdzie za opłatą możesz wygenerować raport BIK. Instrukcje pobierania raportu BIK umieściliśmy w tym wpisie. W bazie BIK-u, znajduje się historia kredytowa, jak również informacje czy zaciągnięte pożyczki spłacane były terminowo oraz czy nie ma spóźnień lub zaległości w spłacie zadłużenia. Jeśli nie chcesz płacić za raport i pobierasz go pierwszy raz, możesz to zrobić za darmo! Sprawdź jak pobrać raport BIK za darmo.
BIK – adres korespondencyjny
Korespondencję papierową do BIK (Biura Informacji Kredytowej) możemy wysłać na adres:
Biuro Informacji Kredytowej S.A.
ul. Zygmunta Modzelewskiego 77a
02-679 Warszawa
Centrum obsługi klienta BIK
Biuro Informacji Kredytowej oferuje także kontakt z doradcą w punkcie stacjonarnym, który jest w tym momencie nieczynne ze względu na pandemię coronavirusa.
Adres centrum obsługi klienta BIK:
ul. Postępu 17A
02-676 Warszawa
Standardowe godziny otwarcia:
- poniedziałek 8:00-17:00
- wtorek: 8:00-16:00
- środa: 8:00-17:00
- czwartek: 8:00-16:00
- piątek: 8:00-16:00
- sobota-niedziela: nieczynne
Za taką kasę które pobieracie, to ja mam waszą usługę gdzieś. Będę chciał wziąć kredyt to kredytodawca sam mi powie czy mogę wziąć kredyt, czy nie, bez waszych usług. Nie powiem że powinno to być za darmo, a wy żeście pojechali po bokach całkowicie. Za taką cenę tylko sprawdzenie, bujajcie się.
Podejrzewam że nie robicie tego dla klientów, tylko dla samych siebie, aby zarobić jak najwięcej kasy.
Nie pozdrawiam Stanisław
Nie można połączyć się i porozmawiać z konsultantem, tylko są ciągłe komunikaty wybierz 1 itd.
Moja rejestracja 23.04.22 zakończyła się na weryfikacji danych po wpłaceniu 1 zł. Weryfikację przerwało po 10 min z komunikatem że może potrwać do dwóch dni roboczych.Czy otrzymam informacje o dalszym postępowaniu .W tej chwili nie mam jeszcze dostępu do konta a zależy mi na wykupieniu pakietu ochronnego .
Polecamy skontaktować się z infolinią BIK: 22 310 44 44 lub mailowo: kontakt@bik.pl w celu wyjaśnienia Pani sprawy
Proszę o kontakt z doradztwem w sprawie spłaconego kredytu a dalej widnieje w biku proszę o kontakt
polecamy kontakt z infolinia BIK: 22 310 44 44 lub bezpośrednio z Pani bankiem
Wszystkie dane podalam prawidlowo a mimo to wielokrotnie informowano i nieprawidlowosciach. Dlaczego?
[Kontakt przez infolinię jest skandaliczny !!! ] Po przerwie chcę kontynuować moją ochronę przez BIK.Wypełniłem wszystkie niezbędne moje dane,dochodząc do przekazania mi przez BIK „link do resetu” w poczcie internetowej.Tu zaczęły się problemy.Proszę najlepiej o kontakt z konsultantem,który wyrażnie poprowadzi mnie do zawarcia nowej umowy.M.in brak info jak dokonać wpłaty 1 zł oraz 24 zł w końcowej fazie.
Wypełnienie wszystkich danych osobistych nie sprawiało mi ŻADNYCH utrudnień,lecz tylko dopiero te od wprowadzenia 'linku do resetu.Bardzo proszę o możliwe szybkie info.Dzięki.