Dotpay (PayPro SA) – opinie i recenzje klientów

dotpay

Wybierając się na zakupy po sklepach internetowych, na końcu przychodzi nam zapłacić za towar umieszczony w wirtualnym koszyku. Na początku płatności obsługiwane były tylko przy pomocy standardowych przelewów, opcjonalnie można było zapłacić za przesyłkę za pobraniem. Wraz z rozwojem branży fintech, powstawały przedsiębiorstwa dostarczające szybkie płatności online obsługiwane w trybie 24/7. Jedną z takich firm jest Dotpay, które ostatnio zunifikowało się ze spółką PayPro – właścicielem Przelewy24.pl

Dotpay – co wiemy o firmie?

Dotpay jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością założoną w Krakowie w 2001 roku. Była to jedna z pierwszych organizacji płatności internetowej, która oferowała możliwość transferu gotówki w czasie rzeczywistym. Była to duża innowacja, ponieważ najczęstszą formą opłaty e-zakupów u początku nowego milenium był przelew wysyłany blankietami na poczcie. Alternatywę stanowiła wysyłka paczki za pobraniem, która jednak wymagała wyraźnej dopłaty za to udogodnienie. Dotpay postanowił połączyć wygodę, praktyczność i bezpieczeństwo, oferując możliwość zapłaty za zakupy bez wychodzenia z domu.

Rozwiązanie oferowane przez Dotpay to jeden z filarów sukcesu i rozwoju polskiej branży e-commerce. Klienci zauważyli, że o wiele łatwiejsze jest dokonywanie zakupów online, bez konieczności jechania do marketu czy centrum handlowego. Nowa metoda płatności również dawała wygodę – nie trzeba było udawać się do okienka pocztowego czy agencji opłat, by uregulować należność. Sukces spółki sprawił, że połączyli się oni z wieloma innymi, cenionymi podmiotami. Tym sposobem powstało swoiste konsorcjum usług fintech, dostarczających bezpieczne płatności online. Jednym z najważniejszych kamieni milowych w firmie okazało się połączenie z serwisem PayPro.

PayPro czy Dotpay – która nazwa jest poprawna?

Nieprzypadkowo w tytule artykułu pojawiają się dwie nazwy – Dotpay sp. z o.o. oraz PayPro S.A. Od 2019 roku obie spółki połączyły się, a ścisła współpraca Dotpay i Przelewy24 zaowocowała innowacyjną usługą P24 DotCard. O samym P24 DotCard napiszemy więcej w akapicie „Jakie usługi oferuje Dotpay?”, ponieważ jest to ciekawa propozycja a’la kredytu konsumenckiego. Decyzja o połączeniu się dwóch tak istotnych graczy na polskim rynku fintech nie była przypadkowa. PayPro S.A. specjalizuje się w procesowaniu płatności rozmaitymi metodami: od BLIKa przez karty płatnicze aż po wirtualne portmonetki Google Pay i Apple Pay.

Jak nietrudno zauważyć, Dotpay doskonale uzupełnia się z PayPro, które obecne jest w ponad 50 krajach na całym świecie. Tym sposobem powstało coś, co moglibyśmy nazwać konsorcjum zlokalizowanym przy ulicy Kanclerskiej 15A w Poznaniu. Wobec powyższej sytuacji Dotpay czekała przeprowadzka z Krakowa do stolicy województwa wielkopolskiego, co ostatecznie przypieczętowało współpracę obu przedsiębiorstw. Część osób mogło zauważyć, że wcześniej w tekście pojawia się nazwa Przelewy24 – jest to oficjalna marka stworzona i wypromowana przez PayPro. Zdarza się bowiem, że PayPro mylone jest z serwisem odroczonej płatności PayPo, natomiast Przelewy24 są oddzielnym, niemylącym się brandem.

Jakie usługi oferuje Dotpay?

Podstawowe usługi Dotpay skupiają się wokół przetwarzania błyskawicznych płatności internetowych oferowanych w wielu krajach. Zadanie to realizowane jest nie tylko przez markę Dotpay i Przelewy24, ale także przez inne podmioty, takie jak Nets czy eCard. Aby jednak możliwe było skorzystanie z płatności Dotpay, konieczne jest nawiązanie współpracy operatora ze sprzedawcą. Sprzedawca, nazwany w umowie Akceptantem, zgadza się na świadczenie usług Dotpay w zamian za ustaloną prowizję. Ta prowizja najczęściej jest opłacana przez sprzedawcę – niewielu z nich obciąża swojego klienta dodatkowym kosztem. Poza rozliczaniem e-płatności, Dotpay i PayPro przygotowały specjalną usługę P24 Dot Card.

P24 Dot Card to połączenie zalet kredytu gotówkowego, karty kredytowej i limitu w koncie, a obsługą produktu zajmuje się Santander Consumer Bank. Użytkownik może skorzystać z odnawialnej linii kredytowej o wysokości do 10.000 złotych, a następnie wybiera sposób spłaty zadłużenia. Pierwszy to forma wygodnych rat a’la kredytowych z oprocentowaniem 0%, drugi to odroczenie płatności a’la grace period do 54 dni. To bardzo wygodna opcja dla osób, które regularnie kupują produkty w sklepach internetowych. Zapewne niejeden łowca promocji doceni to rozwiązanie w sytuacji, gdy zabraknie mu środków własnych za zrealizowanie mocno przecenionego zakupu.

Jak skorzystać z oferty Dotpay – wersja dla sprzedających

Jeśli jesteś sprzedawcą prowadzącym swój sklep internetowy, możesz ułatwić proces rozliczeniowy za zamówione towary współpracując z Dotpay. W tym celu konieczne jest skontaktowanie się z działem handlowym poprzez wypełnienie formularzu. Podajesz w nim podstawowe dane swojej firmy (nazwa firmy, numer NIP, adres siedziby, imię i nazwisko przedstawiciela oraz adres e-mail). Zostaniesz poproszony także o oszacowanie szacowanego miesięcznego obrotu oraz podania średniej wartości transakcji. Opcjonalnie możesz podać też adres www strony internetowej, którą chcesz podpiąć pod system płatności Dotpay.

Kontakt ze strony działu handlowego następuje najpóźniej w ciągu dwóch dni roboczych. Większość zleceń obsługiwana jest w ciągu 24 godzin, dzięki czemu szybko uzyskasz warunki współpracy. Niestety, nie ma żadnych wstępnych ofert ani przykładowych widełek cenowych – wycena dla każdego przedsiębiorcy jest mocno zindywidualizowana. Można jednak przypuszczać, że model współpracy zakłada dwie formy wynagrodzeń odprowadzanych do Dotpay. Pierwszą jej część stanowi stała opłata miesięczna, drugą zaś prowizja od każdej transakcji. Jest to powszechnie przyjęty model rozliczania płatności w większości dostawców tego typu usług płatniczych.

Jak skorzystać z oferty Dotpay – wersja dla kupujących

Jeżeli jesteś kupującym i chcesz zapłacić za zakupy poprzez system Dotpay, nie będziesz musiał podpisywać żadnej umowy. Wystarczy, że przy wyborze metody płatności wybierzesz logo „Przelewy24.pl” lub „Dotpay”. Dalej system przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces płatności, gdzie podasz dane swojej karty i zrealizujesz transakcję. Nieco więcej pracy czekać będzie na Ciebie w momencie, gdy zechcesz skorzystać z P24 Dot Card. Tutaj musisz zarejestrować się w systemie Dotpay oraz podać swoje dane, takie jak PESEL czy seria i numer dowodu osobistego. Jeśli chcesz otrzymać środki do wykorzystania, musisz wyrazić zgodę na weryfikację Twojej zdolności kredytowej poprzez BIK i BIG. Po potwierdzeniu zdolności otrzymasz pulę środków do wykorzystania na zakupy w sklepach współpracujących w ramach P24.

Dotpay – recenzje klientów

Pomimo swojej oferty i współpracy z wieloma rozpoznawalnymi instytucjami, Dotpay nie cieszy się mianem zbyt dobrej firmy. Wchodząc na wizytówkę Google firmy Dotpay sp. z o.o., ujrzymy zaskakująco niską ocenę przedsiębiorstwa. Ledwie 2,3 gwiazdki na 5 możliwych przy ponad 100 opiniach mogą bardzo szybko zrazić konsumenta z wyboru tej bramki płatniczej. Nieliczne pochwały pochodzą raczej od właścicieli sklepów, którzy są zadowoleni ze współpracy i z szybkości otrzymywania środków. Chwalona jest także oferta, która – zdaniem komentujących – jest „bardzo atrakcyjna na start sklepu”.

Nie można jednak zostać obojętnym na blisko 80 „jednogwiazdkowców”, którzy wylewnie opisują swoje problemy. Wiele niepochlebnych recenzji to opisy indywidualnych przypadków, gdzie serwis pomylił ID sprzedawcy i przelane pieniądze nigdy nie docierały do odbiorcy. Efektem sytuacji była konieczność składania reklamacji na infolinii, której pracownicy byli nieporadni albo zachowywali się opryskliwie. Nie brakuje także ogólnych zarzutów, że infolinia, która miała być pomocna, okazywała się niedostępna lub „wiecznie zajęta”. Cały proces reklamacyjny – w opinii oceniających – trwa nadzwyczaj długo, od 2 do 3 tygodni, nastręcza dużo nerwów i stresu.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie bedzie opublikowany. *wymagane pola są zaznaczone

Podobne artykuły