PayPo – opinia i recenzja usługi odroczonych płatności

paypo

Czy kiedykolwiek byłeś w sytuacji, w której znalazłeś niezbędny lub wymarzony przedmiot, a tymczasowe braki gotówki uniemożliwiły Ci zrealizowanie zakupu? Wiele osób może sobie przypomnieć przynajmniej jedno takie zdarzenie, w której musiał albo zrezygnować z kupna, albo znaleźć tańszą alternatywę. Obecne usługi finansowe i technologia informatyczna pozwoliła stworzyć ciekawe rozwiązanie pozwalające „zjeść ciasteczko i mieć ciasteczko”. Jest nim PayPo, czyli system oferujący odroczenie płatności, który pokrótce omówimy w poniższym wpisie.

PayPo – co wiemy o firmie?

PayPo to przedsiębiorstwo fintechowe, czyli łączące w sobie usługi finansowe w technologii zdigitalizowanej. Założone zostało w 2017 roku w Warszawie, a jego pierwszym hasłem przewodnim było „Kupujesz, ale nie płacisz, bo płacisz później”. Ten claim zawiera w sobie istotę działania przedsiębiorstwa, czyli odraczanie płatności w wygodny dla użytkownika sposób. Poza komfortem użytkowania istotne jest także bezpieczeństwo każdego etapu rozliczania finansowego. Potwierdza to nie tylko certyfikat SSL, który szyfruje i zabezpiecza proces płatności, ale także przynależność do ZPF. Wspomniany ZPF, czyli Związek Przedsiębiorstw Finansowych sprawuje nadzór i udziela rekomendacji w zakresie dobrych praktyk i należytego postępowania.

Obecnie, po niespełna 5 latach istnienia na rynku, PayPo może mówić o sukcesie za sprawą swojej popularności. Liczba zarejestrowanych użytkowników przekroczyła 600.000, którzy to dokonali kilku milionów transakcji. Do współpracy z PayPo przystąpiło blisko 25.000 przedsiębiorców i sklepów e-commerce, a wśród nich znajdziemy takie marki, jak:

  • Leroy Merlin;
  • CCC;
  • Media Expert;
  • Sephora;
  • Empik;
  • W. Kruk;
  • NeoNail;
  • 5. 10. 15.;
  • Big Star;
  • Czytam.pl.

Można więc śmiało stwierdzić, że niemal każda branża ma swojego przedstawiciela: od budowlanej przez elektroniczą aż do beauty i odzieżowej. Wpływa to nie tylko na wygodę użytkowników, ale także na renomę i zaufanie do samego przedsiębiorstwa.

Recenzja usług PayPo

Usługę PayPo należy zrecenzować dwojako – z jednej strony mamy stronę internetową, gdzie możemy zweryfikować nasze saldo oraz historię zakupów. Z drugiej zaś trzeba zwrócić uwagę na sam proces zlecania zapłaty w wybranym sklepie internetowym. Zacznijmy od strony internetowej, która tak naprawdę stanowi punkt wyjścia do korzystania z dodatkowych środków. Pierwszym krokiem jest oczywiście rejestracja, o której więcej napiszemy w akapicie „Kto może skorzystać z usług PayPo?”. Po pomyślnej weryfikacji zostaniemy przeniesieni do Panelu Klienta, czyli całego centrum informacyjnego. Zobaczymy tam aktualne saldo, bieżące zadłużenie (o ile takowe występuje) oraz historię zakupów. Nieco niżej znajduje się lista sklepów, które współpracują z PayPo.

Druga część funkcjonalności PayPo ujawnia się dopiero w momencie potwierdzania płatności za zakupy. Każdy sklep internetowy po złożeniu zamówienia będzie wymagać wyboru formy płatności. O ile nie wskażemy przesyłki za pobraniem, będziemy mogli zadecydować o sposobie zapłaty. W sklepach partnerskich – poza standardowymi opcjami – będzie dostępny kafelek PayPo podpisany „Zapłać za 30 dni”. Klikając na niego, zostajemy błyskawicznie przeniesieni do strony logowania do swojego konta PayPo. Po zalogowaniu możliwe będzie sfinalizowanie transakcji pożyczonymi środkami. Całość przebiega płynnie i – co najważniejsze – całkowicie bezpiecznie.

Jak wziąć pożyczkę z PayPo?

Zanim opiszemy właściwy proces zadłużania się u PayPo, należy nadmienić, że firma ta nie udziela klasycznie rozumianych chwilówek online. Jest to wirtualna portmonetka, działająca nieco na zasadzie linii debetowej. Jeśli spłacimy ją w terminie, nie ponosimy dodatkowych kosztów, jeśli zaś przekroczymy 30-dniowy termin, naliczona zostanie prowizja. Przechodząc do właściwego pytania – o możliwości skorzystania z przyznanych środków zostaniemy automatycznie poinformowani przez e-sklep. Charakterystyczne logo PayPo – trzy różnokolorowe kwadraty – zauważyć można w coraz większej liczbie sklepów internetowych. Pojawia się ono w momencie wybierania płatności za e-zakupy, obok tak renomowanych pozycji jak BLIK, przelew Blue Cash czy Masterpass.

Po kliknięciu zostajemy przeniesieni do strony logowania, gdzie można zweryfikować dostępne środki i zlecić zapłatę za zakupy. Jeżeli nie mamy wystarczających środków lub nie spłaciliśmy poprzedniego długu, nie będziemy mogli skorzystać z wirtualnej portmonetki. Jeżeli natomiast kwota zakupu mieści się w ramach przyznanego limitu, z powodzeniem możemy kliknąć w kafelek PayPo. Wybierając tę opcję, PayPo zapłaci za nasze zamówienie, zaś my będziemy mieli 30 dni na zwrócenie równowartości zakupu. Jeśli termin ten przekroczymy, płatność zostanie rozbita na cztery równe raty miesięczne ze zmiennym RRSO. Ostateczne koszty takiej pożyczki zależne są między innymi od aktualnej promocji, indywidualnej oferty czy sklepu, w którym kupowaliśmy towar. Alterntywą dla PayPo są raty 0% w sieciach sklepów elektronicznych.

Kto może skorzystać z usług PayPo?

Jak każda inna firma użyczająca środków finansowych, PayPo ma swoje ograniczenia i restrykcje wobec potencjalnych klientów. Te jednak – w porównaniu z innymi przedstawicielami sektora pozabankowego – nie należą do szczególnie wygórowanych. Aby móc skorzystać z usług PayPo, należy… posiadać aktywne konto PayPo z wolnymi środkami. Nie trzeba składać dodatkowych wniosków, przedstawiać zaświadczeń o dochodach czy też wykonywać przelewów weryfikacyjnych. Co bardziej dociekliwi będą się zastanawiać, kto może założyć konto w PayPo, by skorzystać z ich usług. Tutaj już obowiązują pewne limity, których warto być świadomym. Aby założyć konto w PayPo, trzeba spełnić łącznie poniższe warunki:

  • Ukończony 18 rok życia;
  • Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych;
  • Legitymowanie się ważnym dowodem osobistym;
  • Posiadanie aktywnego adresu e-mail;
  • Posiadanie numeru telefonu komórkowego u polskiego operatora;
  • Posiadanie rachunku bankowego założonego na dane przedłożone do PayPo;

Warunki są proste, co więcej – nie ma żadnej wzmianki o braku zobowiązań, zaległości czy egzekucji komorniczej. Oznacza to, że nawet zadłużone osoby mogą starać się o przyznanie środków w ramach PayPo. Sama procedura weryfikacyjna trwa nie więcej niż 2-3 minuty, po której otrzymujemy e-mail aktywujący konto.

Opinie o firmie PayPo

Przeglądając opinie w internetowej wizytówce przedsiębiorstwa, można zobaczyć całkiem niezłą średnią: 4,2 gwiazdki na 5. Czy to jednak oznacza, że bezspornie są to usługi finansowe warte polecenia? Nie jesteśmy pewni – pewną konsternację wzbudziło kilkanaście bliźniaczo podobnych, pięciogwiazdkowych ocen. Co więcej, te komentarze pochodzą z kont, które mają nie więcej niż kilka opinii zamieszczonych w Internecie. Nasuwa to pewne skojarzenia z kupionymi opiniami, jednak absolutnie nie chcemy posądzać firmy o takie zagrywki.

Odsiewając te wątpliwe komentarze, widzimy ogólne zadowolenie z idei usługi oraz fachowej pomocy. Na pochwałę zasługuje szybkie rozpatrywanie wniosku – od rejestracji do otrzymania środków upływa mniej niż 5 minut. Negatywne komentarze z kolei podkreślają szereg komplikacji i problemów z odzyskaniem pieniędzy po zwrocie towaru. Biorąc jednak pod uwagę ogólną funkcjonalność systemu z czystym sumieniem możemy wystawić solidne 4 gwiazdki na 5. Minus jedna gwiazdka z uwagi na powtarzające się komentarze na temat problemów ze zwrotami. Wolimy być ostrożni w naszym osądzie i dać wiarę kilkunastu rozczarowanym osobom.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie bedzie opublikowany. *wymagane pola są zaznaczone

Podobne artykuły