Jak uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot Wizzair?

opóźniony lot Wizzair

Twój lot jest opóźniony powyżej 3 godzin i chcesz uzyskać odszkodowanie za lot? Możesz uzyskać nawet do 600 EURO odszkodowania! Sprawdź instrukcję jak złożyć wniosek o odszkodowanie w Wizzair krok po kroku, oraz inne informacje na temat opóźnionych lotów w WIZZ AIR.

Komu przysługuje odszkodowanie za opóźniony lot WIZZ AIR?

Prawo do odszkodowania w przypadku opóźnienia lotu przysługuje konsumentom, którzy dolecieli do miejsca docelowego z minimum 3 godzinnym opóźnieniem w stosunku do planowanego czasu lądowania samolotu (liczy się czas do wylądowania i otwarcia drzwi w samolocie na płycie lotniska w stosunku do planowanej godziny przylotu).

Opóźniony lot – prawa pasażera

  1. Przy opóźnieniu powyżej 2 godzin linia musi zagwarantować Ci posiłki i napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania oraz możliwość wykonania dwóch rozmów telefonicznych i dwa dwóch maili
  2. Masz prawo do zwrotu kosztu biletu bądź zaoferowanie innego lotu do Twojego miejsca docelowego, jeżeli opóźnienie wyniesie ponad 5 godzin.
  3. W przypadku przybycia do lotniska docelowego z conajmniej 3 godzinnym opóźnieniem, masz prawo do odszkodowania w wysokości od 250 do 600 EURO, chyba że lot został odwołany z powodu nadzwyczajnych okoliczności.

Jakie odszkodowanie możesz uzyskać w przypadku opóźnienia powyżej 3 godzin?

Długość trasy Wysokość odszkodowania
loty do 1500 km250 euro
loty w UE dłuższe niż 1500 km i inne loty o długości pomiędzy 1500 a 3500 km400 euro
wszystkie inne loty600 euro

Odszkodowanie za opóźniony lot przysługuje pasażerom, którzy dotarli do miejsca docelowego minimum 3 godziny po planowanym czasie (czas liczy się do momentu otwarcia drzwi po wylądowaniu na płycie lotniska docelowego)

Jak uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot w WIZZ AIR krok po kroku

Uzyskaj odszkodowanie za opóźniony lot Wizz Air! Wystarczy wykonać następujące kroki:

UWAGA! Odszkodowanie za opóźniony lot możesz złożyć w swoim imieniu oraz pasażerów którzy podróżowali z Tobą na jednej rezerwacji.

1. Wejdź na stronę: https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i-uslugi/skargi-i-pochwały/

2. Zaloguj się na swoje konto WIZZ AIR

3. Wybierasz temat odszkodowanie i następnie „opóźnienie lotu”

4. Wybierasz „Zgłaszam roszczenie we własnym imieniu lub jestem jednym ze zgłaszających roszczenie”

5. Podajesz swoje dane i wszystkich pasażerów którzy z Tobą lecieli (UWAGA: Zgłoszenie musi robić osoba która jest właścicielem konta wizzair i robiła rezerwację)

6. Podajesz kod potwierdzenia rezerwacji (znajdziesz go w mailu z faktura od wizzair za kupno biletu)

7. Zaznaczasz o który lot składasz odszkodowanie (przychodzący lub wychodzący)

8. Wybierasz język (polski)

9. Musisz teraz dodać załączniki – pełnomocnictwo za każdego z pasażerów za których składasz wniosek o odszkodowanie (wszystkich pasażerów których dodałeś – Ty jako składający wniosek nie składasz pełnomocnictwa za siebie; w przypadku dziecka wystarczy odpis aktu urodzenia). Wzór pełnomocnictwa pobierzesz w tym miejscu lub klikając przycisk poniżej, po wypełnieniu pełnomocnictwa i podpisaniu go odręcznie lub profilem zaufanym przez osobę dająca pełnomocnictwo, zapisane w formacie pdf pełnomocnictwo dodajemy na stronie:

10. Zaznaczasz zgody marketingowe i klikasz kontynuuj

11. Potwierdzasz dane jeśli są poprawne i klikasz prześlij

12. Czekasz na odpowiedź mailową od Wizzair i wypłatę odszkodowania

Co w przypadku kiedy linia lotnicza odmówi wypłaty odszkodowania lub nie odpowie na reklamację w ciągu 30 dni?

Jeśli licnia lotnicza odmówi wypłaty odszkodowania lub nie odpowie na Twoje pismo reklamacyjne w ciągu 30 dni możesz zwrócić się o pomoc do:

  • Rzecznika Prawa Pasażera – przypadku lotów odbywających się z Polski
  • do ECK Polska – jeżeli linia lotnicza jest zarejestrowana w innym kraju UE
  • do organu NEB – w przypadku lotów odbywających się z innych lotnisk w UE, z kraju w którego zaplanowany był wylot odwołanego samolotu

Podstawa Prawna ubiegania się o odszkodowanie

Tomasz Marczewski
Tomasz Marczewski
Specjalista SEM i SEO. Jego celem jest pomagać osobom zadłużonym i dostarczać im odpowiedzi na wszystkie pytania związane z finansami osobistymi. Pasjonat podróży, motoryzacji i technologii blockchain. Zobacz pozostałe artykuły autora

9 komentarzy

Darek

Dlaczego wpisując kod rezerwacji otrzymuję komunikat:
„Nie znaleziono rezerwacji. Sprawdź kod potwierdzenia i spróbuj ponownie”.
Bilet był zamawiany przez biuro podróży.

Odpowiedz
Jola

Czy do złożenia reklamacji za opóźniony lot potrzebne jest posiadanie konta w Wizz Air?

Odpowiedz
Zbigniew

Dzień dobry a ja mam pytanie dotyczące odszkodowania z tytułu poniesionych strat powstałych w wyniku nieodbycia się lotu overbooking to jest opłaconego hotelu promu i innych ewentualnych części składowych podróży wiem że jest inna podstawa prawna czy rozwija się to też jako opcja w formularzach Wizzair?

Odpowiedz
Jacek

Witam,
dlaczego jeżeli wypełniam wniosek o odszkodowanie za opóźniony lot i dodałem oprócz mnie 3 osoby (żona, córka 16 i syn 13 lat) to w polu gdzie załącza sie pełnomocnictow prosi tylko o załączenie 2 dokumentów? Z tego co podaje Pan w artukule takie pełnomocnictwo nalezy wypełnic za każdą dodoaną osobe. Czy wiek dzieci ma tu jakies znaczenie?

Bede wdzięczny za odpowiedz

Odpowiedz
    Tomasz Marczewski

    Dzień dobry,
    niestety nie znam odpowiedzi na Pana pytanie. Myślę, że najlepiej będzie dołączyć pełnomocnictwo 2 osób, a potem w trakcie rozpatrywania wniosku, pracownik Wizzair odezwie się do Pana i najwyżej poprosi o trzecie pełnomocnictwo które Pan wtedy dośle 🙂

    Odpowiedz
Jarosław

Niestety Wizzair ma zasadę nie płacić odszkodowań, piszą o specjalnych stytuacjach nadzwyczajnych, później przy skardze do ULC nie mając żadnych argumentów posuwają sie do kłastw że sytuacja nie miała miejsca. To zwykł strata czasu pozostaje jedynie sąd

Odpowiedz
Artur

Czy ktoś z Państwa miał problem z wpisaniem KODU POTWIERDZAJĄCEGO? Mogę wpisać tylko 5 zamiast 6 znaków

Odpowiedz
Ania

Bardzo dziękuję – ten artykuł był bardzo pomocny !

Odpowiedz
Ola

dziękuję za rzeczowe wyjaśnienia

Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie bedzie opublikowany. *wymagane pola są zaznaczone

Podobne artykuły