ViaSMS Polska należy do łotewskiej grupy finansowej posiadającej swoje oddziały w: Polsce, Łotwie, Szwecji, Rumunii, Hiszpanii oraz w Czechach. Na polskim rynku działa od 2011 roku, można więc powiedzieć, że jest jedną z najstarszych instytucji oferujących szybkie pożyczki przez internet. Wysoki poziom obsługi klienta pozwolił na zbudowanie stałych relacji biznesowych, a nowoczesne technologie na opracowanie dogodnych i elastycznych propozycji dla klientów. Ich głównym celem jest wsparcie finansowe dla osób potrzebujących szybkiej gotówki, bez zbędnych formalności. Firma od początku istnienia oddziału w Polsce bierze udział w programie ,,Rzetelna firma’’, udostępniając zainteresowanym między innymi dane dotyczące osiągnięć lub osób decyzyjnych. Ponadto angażuje się w działalność charytatywną oraz sportową.
Oferta pożyczkowa w ViaSMS
Pierwsza i kolejna pożyczka
Dla nowych klientów Via SMS proponuje pożyczkę za darmo do 1500 zł na okres 30 dni. Po 7 dniach od spłaty, limit klienta wzrasta o 500 zł. Kolejna spłata to kolejne 500 zł więcej do limitu i tak aż do maksymalnej kwoty 4000 zł, udzielanej na 61 dni. Tak więc, jeśli jesteśmy zainteresowani kwotą 4000 zł, musimy wziąć aż 5 razy pożyczkę, aby limit górnej kwoty został nam przyznany. Jest to przemyślany sposób pożyczkodawcy, ponieważ nawiązując stałą współpracę z firmą, klient może liczyć na większą elastyczność parametrów, a także promocje lub rabaty. W tym samym czasie klient może mieć aktywną tylko jedną pożyczkę. Posiadanie innych zobowiązań w bankach lub instytucjach finansowych nie jest przeszkodą w zaciągnięciu pożyczki w Via SMS, warunkiem jest jednak terminowa spłata.
Program lojalnościowy
Firma korzysta z programu lojalnościowego ,,Zaproś znajomych’’, którego celem jest polecenie usług Via SMS innym osobom. W ramach nagrody, od każdej osoby ze znajomych lub rodziny, która pożyczyła pieniądze dzięki poleceniu, klient uzyskuje dodatkowe 50 zł.
Obsługa klienta w ViaSMS
Godziny pracy konsultantów Via SMS to od poniedziałku do piątku 8.00 – 20.00, a w sobotę 8.00-16.00. W razie wątpliwości lub pytań są do dyspozycji klienta. W przypadku trudności ze spłatą długu, firma udostępnia kontakt do swoich przedstawicieli z działu Windykacji, którzy opracują i zaproponują indywidualne warunki pod bieżącą sytuację finansową. Jednym z nich jest na przykład przesunięcie terminu spłaty. W przypadku nieterminowości lub całkowitego braku uregulowania należności, firma ma prawo do naliczania oprocentowania zależnego od terminu, przekazanie sprawy na postępowanie przedsądowe, a w sytuacji, kiedy klient znów nie uiści długu, na postępowanie sądowe, z wezwaniem do zapłaty. Ostatnim etapem jest oczywiście egzekucja komornicza.
Wymogi stawiane pożyczkobiorcom w ViaSMS
- wiek 20- 72 lata
- ważny dowód osobisty
- numer PESEL
- telefon komórkowy
- polskie obywatelstwo
- brak negatywnej historii kredytowej
Wymóg dotyczący stałego dochodu nie jest weryfikowany przez firmę. Działa na zasadzie oświadczenia, tylko w niektórych przypadkach klient jest proszony o udostępnienie 3 ostatnich wyciągów z konta. Za to, ważna jest pozytywna historia kredytowa, ponieważ Via SMS sprawdza swoich przyszłych klientów w BIK-u. Składając wniosek o pożyczkę, podpisujemy zgodę na weryfikację BIK, jeśli zostanie ona odrzucona, dalsze procesowanie wniosku będzie niemożliwe. Podobnie wygląda sytuacja, jeśli klient posiada negatywne wpisy w którymś z rejestrów, np. KRD lub InfoMonitor, zobowiązanie w Via SMS jest wciąż aktywne lub ostatnia współpraca z firmą przebiegła niepomyślnie. Weryfikacja danych jest dość złożona, dlatego trzeba spełnić wszystkie wymogi, aby pożyczka została przyznana.
Proces pożyczkowy w ViaSMS
Jeśli po raz pierwszym chcemy skorzystać z usług Via SMS należy się zarejestrować na stronie internetowej. Podajemy imię, nazwisko, numer PESEL, numer dowodu osobistego oraz telefonu komórkowego. Po rejestracji, firma weryfikuje czy numer, który został podany jest prawidłowy i przysyła kod SMS, który należy wpisać w odpowiednie pole, aby przejść dalej. ViaSMS zachęca, szczególnie w przypadku pierwszej pożyczki o poddanie się weryfikacji poprzez system Kontomatik/Instantor, który błyskawicznie sprawdzi konto bankowe klienta. Po wybraniu parametrów chwilówki za pomocą suwaków, klikamy ,,Weź pożyczkę’’- własnie w tym momencie wniosek zostaje wysłany. Nie musi być określony cel, na jaki pieniądze zostaną spożytkowane. Procesowanie wniosków odbywa się 24/7. Decyzja zostaje przekazana klientowi za pomocą SMS, podobnie jak informacja o przelaniu środków, jeśli zatwierdzono wniosek. Jeśli chodzi o czas przelewu środków, jest on uzależniony od sesji wychodzących i przychodzących. Jeśli bank, w którym klient posiada konto, jest ten sam co partnera Via SMS (Millennium, Alior Bank, Santander, PKO BP, mBank, ING) środki mogą być zaksięgowane nawet tego samego dnia.
W przypadku zmiany numeru konta bankowego, należy uiścić opłatę jednego grosza na konto bankowe podane na stronie internetowej wraz z tytułem przelewu,, Zmiana numeru rachunku ID Klienta’’. Każdy klient ma swój indywidualny numer ID, dostępny w profilu Klienta na stronie viasms.pl