Omawiany bank detaliczny różni się znacznie od innych propozycji z tego sektora. Jako iż jest to podmiot posiadający partnerstwo z Pocztą Polską, oferowane usługi sięgają o wiele dalej niż standardowe konta osobiste i karty płatnicze. W dzisiejszej recenzji przyjrzymy się usługom oferowanym przez bank, a także zobaczymy co na ich temat sądzą klienci.
Bank Pocztowy – o firmie
Początki Banku Pocztowego sięgają roku 1990, kiedy to w Bydgoszczy powstała jedna z pierwszych placówek. Strategia firmy polega na współpracy z Pocztą Polską, co pozwala na oferowanie swoich usług w placówkach pocztowych tego podmiotu. Znacznie później, w 2003 roku, Bank Pocztowy otworzył swój pierwszy serwis internetowy. Wszystkie zmiany dokonane na przestrzeni lat sprawiły że już w 2011 roku bank mógł poszczycić się przekroczeniem jednego miliona klientów.
Oferta Banku Pocztowego
Zakres usług, jakie świadczy Bank Pocztowy jest dość szeroki i ciężko jest znaleźć równie rozbudowaną ofertę w konkurencyjnych bankach. Produkty finansowe w Banku Pocztowym dostępne są zarówno dla klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców. Zobaczmy więc, co wchodzi w skład oferty tej spółki.
- konta osobiste
- karty kredytowe i płatnicze
- pożyczki i kredyty
- lokaty
- fundusze inwestycyjne
- ubezpieczenia
- płatności internetowe i mobilne
Jak widać, oferta usług Banku Pocztowego jest szeroka i na pewno trafi do sporego grona klientów. Na stronie banku wszystkie usługi znajdziemy w zakładce oferta, i są one pogrupowane w następujący sposób:
- bankowość codzienna:
- konta osobiste
- karty płatnicze
- płatności tradycyjne, mobilne i internetowe
- ubezpieczenia
- usługi pocztowe i e-Urząd
- bankowość elektroniczna
- MoneyGram
- mikrorachunek podatkowy
- kredyty i pożyczki
- kredyty gotówkowe
- kredyt na raz szybko wzięty
- lekki kredyt konsolidacyjny
- kredyt bez wychodzenia z domu
- kredyt w koncie
- kredyt mieszkaniowy
- pożyczka hipoteczna
- kredyt hipoteczny konsolidacyjny
- oszczędności i inwestycje
- konta oszczędnościowe
- lokaty terminowe
- fundusze inwestycyjne
Dokładne informacje na temat każdej z wyżej wymienionych ofert znajdziecie na stronie banku pocztowego.
Bank Pocztowy – aplikacja mobilna
Posiadacze smartfonów z systemem Android i iOS mogą pobrać aplikację mobilną Banku Pocztowego. Pozwala ona na szybki, wygodny a przede wszystkim bezpieczny dostęp do swoich finansów.
Z pomocą aplikacji klient może:
- korzystać z płatności internetowej BLIK
- dokonać automatycznej opłaty za autostradę
- wykonać przelew natychmiastowy
- dodać i opłacić fakturę z dowolnego źródła
- znaleźć najbliższy bankomat bądź stacjonarną placówkę
- skonfigurować powiadomienia push, e-mail i SMS
- sprawdzenie salda i historii transakcji
- uporządkowanie finansów z pomocą specjalnego kalendarza
- zapewnić ochronę kart płatniczych za pomocą 3D-Secure
Płatności mobilne obsługują rozwiązania takie jak BLIK, Xiaomi Pay, Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay oraz Pay-By-Link. Dodatkowo, klienci Banku Pocztowego mogą doładować telefon kartą płatniczą w wybranych sieciach komórkowych.
Czym wyróżnia się Bank Pocztowy?
Bank Pocztowy wyróżnia się na tle konkurencji dostępnością swoich stacjonarnych placówek. Istnieje ich ponad osiem tysięcy, i są rozmieszczone na terenie całej Polski. Dzięki temu klienci preferujący tradycyjne rozwiązania mogą znaleźć placówkę Banku Pocztowego blisko siebie, i załatwić każdą sprawę w najbardziej dogodny dla siebie sposób.
Kolejnym czynnikiem, który sprawia że Bank Pocztowy wyróżnia się, jest szeroka gama oferowanych usług. W dzisiejszych czasach wiele jest instytucji, które specjalizują się tylko w jednym typie usług. Liczne firmy pożyczkowe skupiają się jedynie na internetowych chwilówkach, przez co klient chcący założyć lokatę musi zrobić to u innego podmiotu. W Banku Pocztowym nie ma takiego problemu, ponieważ wszystko znajduje się w jednym miejscu.
Bank Pocztowy – jak skontaktować się ze spółką?
W razie problemów lub wątpliwości klienci mogą skontaktować się z Bankiem Pocztowym na wiele sposobów. Głównym z nich jest odwiedzenie stacjonarnej placówki Banku Pocztowego bądź kontakt poprzez infolinię, dostępną pod numerem 52 3499 499. Dla osób porozumiewających się w języku ukraińskim powstała specjalna infolinia, dostępna pod numerem 52 3280 797. Obie infolinie dostępne są w godzinach 7:30 – 22:00 w dni robocze i w godzinach 8:00 – 18:00 w soboty.
Z Bankiem Pocztowym da się skontaktować także poprzez przeglądarkę i aplikację mobilną. Klienci mają do wyboru czat na żywo z konsultantem, bądź wysłanie formularza kontaktowego. Pierwsza z wymienionych opcji dostępna jest w godzinach 7:30 – 22:00 w dni robocze i w godzinach 8:00 – 18:00 w soboty, z kolei formularze można wysyłać całodobowo, w każdym dniu tygodnia. Istnieje również opcja wysyłania e-maili na adres informacja@pocztowy.pl.
Bank Pocztowy – co sądzą o nim klienci?
Opinie na temat Banku Pocztowego są mieszane. Na większości dostępnych portali z ocenami średnia dla Banku Pocztowego najczęściej wynosi około 3 na 5 gwiazdek. Z jednej strony jest to zrozumiałe, w końcu przy tak sporej ofercie ciężko jest trafić w gusta każdego. Z drugiej strony opinie klientów mogą być cennym źródłem informacji o usługach, dlatego zobaczmy, za co klienci chwalą Bank Pocztowy, a za co go krytykują.
Klienci chwalą Bank Pocztowy za:
- szeroki wybór usług
- dostępność placówek
- liczne metody płatności mobilnych i internetowych
- łatwy i bezproblemowy kontakt z obsługą klienta
Klienci krytykują Bank Pocztowy za:
- niskie oprocentowanie lokat i kont oszczędnościowych
- stosunkowo wysokie kosztu kredytów i pożyczek
Bank Pocztowy – opinia redakcji
Nie sposób nie docenić Banku Pocztowego za szeroką gamę usług finansowych. Wielkim plusem jest dostępność banku – można się z nim skontaktować na wiele sposobów, a samych placówek stacjonarnych jest naprawdę sporo. Jeżeli dodamy do tego wygodną i wielofunkcyjną aplikację mobilną, to otrzymamy bank, którym warto się zainteresować szukając miejsca na założenie konta osobistego. Nie wszystkim będą odpowiadać poszczególne koszty konkretnych usług, ale warto zaznaczyć że wszystkie opłaty są przedstawiane klientowi i nie jest on wprowadzany w błąd. W celu poszukiwania alternatyw dla bankowych rozwiązań polecamy nasz ranking pożyczek online.