Pojawia się w każdym rankingu popularnych, komercyjnych banków w Polsce. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych instytucji o charakterze uniwersalnym. 31 maja 2019 roku, przejął Euro Bank, łącząc fuzją prawną dwie spółki. Mowa oczywiście o Banku Millennium, z siedzibą w Warszawie. Co sprawia, że pomimo stosunkowo niewielkiego stażu na rynku finansowym (od 1989 r. jako Bank Inicjatyw Społecznych) jest tak znany w naszym kraju? Jednym z czynników na pewno jest konkurencyjna oferta, bez której żaden bank w obecnych czasach nie przyciągnąłby tylu zainteresowanych. Kompleksowość usług, jaką proponuje Bank Millennium jest skierowana do osób indywidualnych, przedsiębiorców, a także dużych korporacji. Bank Millennium wraz ze spółkami z Millennium Leasing, Millennium Dom Maklerski, Millennium Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych, Fundacja Banku Millennium, Millennium Goodie oraz Millennium Bank Hipoteczny tworzy Grupę Banku Millennium, zapewniając sobie tym samym dostęp do klientów na wielu rynkach finansowych. Według banku, ich głównym celem jest miano najbardziej spersonalizowanego banku w Polsce, kierującego się dobrem i potrzebami klienta oraz ułatwiającego mu dostęp do produktów finansowych na co dzień. Zoptymalizowane narzędzia i usługi (m. in. MilleNet, split payment, BLIK, MillenetLink, TeleMillennium) udowadniają, że bank idzie z duchem czasu i nie pozwoli zostawić się w tyle, nawet bardziej doświadczonym konkurentom. Przyjrzyjmy się bardziej szczegółowo, co aktualnie Bank Millennium proponuje osobom prywatnym:
Oferta produktowa Millennium
Konta osobiste
- Konto 360︒ – typ konta osobistego, za które nie zapłacimy nawet 1 zł miesięcznie (obejmuje to korzystanie z konta, karty debetowej oraz wypłat gotówki z bankomatów), jeśli wpływ wyniesie minimum 1000 zł/ mies. i dokonamy chociaż jednej transakcji bezgotówkowej, w przypadku niespełnienia warunków koszt to 15 zł miesięcznie
- Konto 360 ︒ Student – dedykowany dla osób od 18 do 26 roku życia, bez względu na status studenta lub jego brak, jedynym wymogiem, aby nie ponosić kosztów związanych z obsługą konta jest min. jedna transakcja kartą debetową lub BLIKIEM w miesiącu
- Konto 360 ︒Junior – całkowicie bezpłatne konto dla dzieci i młodzieży poniżej 18 roku życia, wraz z wiekiem dziecka pojawiają się nowe dostępne usługi: od 7 lat dziecko może płacić telefonem oraz BLIKIEM, a od 13 w aplikacji może zakupić bilety komunikacyjne, do kina oraz doładować telefon
- Konto walutowe – do wyboru 3 obce waluty: EUR, USD, GBP, brak opłat za prowadzenie konta walutowego, jeśli zostało ono założone poprzez Millenet lub widnieje w umowie jako rachunek do obsługi kredytu/pożyczki hipotecznej w danej walucie
Oszczędności i inwestycje
- Konto Oszczędnościowe Profit – do kwoty 50.000 zł jako nowe środki, klient, na 62 dni może ulokować pieniądze z oprocentowaniem 1,25%, później oprocentowanie jest zmienne, a konto oszczędnościowe nie ma ograniczeń czasowych, jest otwierane i prowadzone całkowicie bez opłat, konsument ma możliwość wpłat jednorazowych lub regularnych *Aktualny dzień badania sald to 8 październik 2021 r.
- Konto Oszczędnościowe Walutowe – może być prowadzone w dwóch walutach: dolarach oraz euro, pierwsze polecenie przelewu w miesiącu jest darmowe dla właścicieli konta, każde kolejne to opłata 1 jednostki danej waluty, warunkiem otwarcia konta oszczędnościowego w walucie obcej jest posiadanie rachunku osobistego prowadzonego w złotówkach oraz w euro/dolarach.
- Fundusze Inwestycyjne – fundusze są jednym z bardziej skomplikowanych produktów finansowych, Bank Millennium udostępnia fundusze już od kwoty 100 zł, a klient ma do wyboru wiele z nich, w zależności od preferowanego ryzyka zysku oraz straty (typ ostrożny, rozważny, odważny), a także 2 rodzaje jednostek uczestnictwa:
- typ A – jeśli do końca stycznia 2021, klient wybierze ten rodzaj jednostek, opłata manipulacyjna od wpłacanych środków nie będzie pobierana
- typ B – opłata może zostać pobrana w przypadku wypłaty środków, zanika ona jednak po upływie 2 lat
- Plan Inwestycyjny Millennium – aby zacząć inwestować wystarczy kwota 200 zł i dostęp do aplikacji mobilnej, brak opłaty za otwarcie, prowadzenie i kolejne wpłaty, eksperci Millennium TFI przygotowali dla swoich klientów 3 rodzaje planów inwestycyjnych: Spokojny, Wyważony, Aktywny
- Program Inwestycyjny Wygodny Portfel: Program dedykowany dla osób od 18 do 70 roku życia, który łączy ubezpieczenie na życie (Generali Życie T.U. S.A) + ubezpieczeniowe fundusze kapitałowe z jednorazową składką, minimalna wartość pierwszej wpłaty do 10.000 zł, możliwość wskazania dowolnej osoby jako osoba uposażona, a po upłynięciu 4 lat, bezpłatny dostęp do środków
- Program Inwestycyjny Przyszłość + – 2 do 6 subfunduszy, które można ze sobą dowolnie dodawać, zmieniać lub usuwać,minimalna wpłata to tylko 100 zł, a okres inwestycyjny jest zależny od preferencji klienta; od 5 do 18 lat
- Indywidualne Konto Oszczędnościowe Emerytalne – oprocentowanie tego typu kont jest zmienne i zależy od warunków rynkowych, w Banku Millennium minimalna wpłata, od której można zacząć oszczędzać to 100 zł, roczna kapitalizacja odsetek, brak opłat za przystąpienie i prowadzenie konta
- Indywidualne Konto Emerytalne Inwestycyjne – połączenie IKE + funduszy inwestycyjnych, wpłaty są inwestowane w 100%, zakup jednostek uczestnictwa jest zwolnione z opłat manipulacyjnych
Lokaty
- Lokata terminowa : Bez względu na wybór lokaty, może zostać założona poprzez wizytę w placówce, w aplikacji mobilnej oraz przez internet, w przypadku rachunku indywidualnego klient może posiadać tylko jedną lokatę danego typu, dwie, jeśli posiada rachunek wspólny, zerwanie którejkolwiek z lokat jest możliwe w każdym momencie, natomiast klient musi się wtedy liczyć ze stratą zarobionych odsetek.
- Lokata Horyzont Zysku – 6-12 miesięcy, od 1000 zł, 0,2% w skali roku
- Lokata Mobilna – 3 miesiące, od 500 zł do 10.000 zł, 0,5% w skali roku
- Lokata Millenet w PLN – od 1 do 372 dni, od 500 zł, zysk w skali roku 0,05%
- Lokata Aukcje – 15 dni, od 500 zł, 1% w skali roku
- Lokata Millenet w walucie obcej – 16-366 dni, od 200 EUR/GBP/USD, 0,05% w skali roku
- Lokata Urodzinowa – 1 miesiąc, od 1000 zł do 10.000 zł, zysk w skali roku 1%
- Lokaty strukturyzowane – typ produktu oszczędnościowego, łączący w sobie cechy lokaty terminowej oraz inwestycji, Bank Millennium pozwala na otwarcie lokaty strukturyzowanej na minimalną kwotę 10.000 zł przez internet lub w placówce oraz zapewnia 100% ochronę wpłaconego kapitału; oznacza to, że w zależności od kursu walut, cen akcji czy wskaźników indeksów giełdowych, w najgorszym razie klient otrzyma tą samą kwotę, którą wpłacił. Na stronie internetowej bankmilllennium.pl w zakładce inwestycje, można sprawdzić aktualny okres subskrypcji.
Produkty kredytowe
- Pożyczka gotówkowa (promocja) z RRSO 13,92% – brak prowizji do nawet 20.000 zł, oferta standardowa obejmuje kwoty od 1.000. zł do 150.000 zł na 108 miesięcy (przy minimalnej kwocie raty wynoszącej 50 zł)
- Pożyczka konsolidacyjna – za przeniesienie bieżących zobowiązań (karty kredytowe, limity w koncie, kredyty samochodowe lub ratalne) do banku Millennium klient nie zapłaci prowizji, a RRSO wyniesie 18,93%
- Pożyczka gotówkowa, oferta specjalna z RRSO 7,01% – dedykowana dla pracowników sektorów finansowych i ubezpieczeniowych, oprocentowanie 6,5%, okres kredytowania to 108 miesięcy lub 120 w przypadku pożyczki konsolidacyjnej
- Limit w koncie osobistym – brak prowizji za przyznanie oraz brak opłat jeśli klient korzysta z limitu tylko 7 dni w miesiącu, możliwość podwyższenia limitu, jeśli istnieje taka potrzeba
- Kredyt hipoteczny – RRSO 3,63%, brak opłaty prowizyjnej oraz za wcześniejszą spłatę, dostępne jednorazowe wakacje kredytowe w roku, wkład własny to minimum 10%
- Pożyczka hipoteczna – finansowanie nawet do 70% wartości nieruchomości, brak opłat za wcześniejszą spłatę lub przyznanie pożyczki, specjalna zniżka dla klientów Banku Millennium
- Kredyt konsolidacyjny – finansowanie do 80% wartości nieruchomości, przerwa od raty dostępna raz do roku, okres kredytowania od 3 do 30 lat
Karty kredytowe
- Karta kredytowa Visa Impresja – brak opłaty miesięcznej w przypadku kiedy w miesiącu zostało zrealizowanych co najmniej 5 transakcji kartą, okres bezodsetkowy do 51 dni, minimum 3.000 zł limit kredytowy
- Karta kredytowa Millennium Visa/Mastercard Gold – bezpłatny pakiet Assistance, Concierge, Ubezpieczenie w podróży zagranicznej, limit kredytowy do 50.000 zł wraz z 51 dniowym okresem bezodsetkowym, karta główna nie jest obciążona opłatą miesięczną, kiedy klient dokona min. 5 transakcji bezgotówkowych, w przypadku niespełnienia warunków koszt to 12,99 zł miesięcznie w przypadku kart głównej i 6,99 zł dla kart dodatkowych
- Karta Kredytowa Millennium Visa/Mastercard – limit do 15.000 zł, brak opłaty za min. 5 transakcji bezgotówkowych w miesiącu lub 4,99 zł,
- Karta kredytowa Millennium Visa Platinum – pakiet Concierge Platinum, Ubezpieczenie w podróży zagranicznej, min. 20.000 zł jako limit kredytowy, 51 dni okresu bezodsetkowego,
Ubezpieczenia
W zależności od przedmiotu ubezpieczenia klient Banku Millennium może wykupić ubezpieczenie:
- OC/AC
- *turystyczne
- ,,Pakiet Bardzo Pomocny’’
- ,,Bezpieczna Pożyczka’’
- Ubezpieczenie kredytu hipotecznego
- Ubezpieczenie do karty kredytowej (głównej i dodatkowej)
- Ubezpieczenie do kart debetowych – do konta
Nasza opinia o Millennium Bank
Jako bank o kompleksowym profilu działalności nie można mu odmówić wielu pozytywnych aspektów oferty. Bez względu czy prowadzimy małą czy dużą firmę lub jesteśmy osobami prywatnymi, Bank Millennium posiada wszystkie produkty, po parę opcji do wyboru z zakresu oszczędnościowego, inwestycyjnego, kredytowego czy ubezpieczeniowego. Klienci chwalą jedną z najbardziej intuicyjnych aplikacji mobilnych, a szereg dodatkowych udogodnień już istniejących w Millennium, prawdopodobnie dopiero za jakiś czas stanie się normą, jaką banki będą przedstawiać swoim konsumentom. Proste, oczywiste warunki, jakie należy spełnić, aby uniknąć opłat za prowadzenie produktu zachęcają do założenia np. konta 360 ︒ Student. Mały mankament natomiast można dostrzec z perspektywy osoby zainteresowanej prowadzeniem konta w obcej walucie: za polecenie przelewu Polsce do innego banku przez Millenet lub aplikację mobilną, każdorazowo bank pobiera 50 gr, a w placówce aż 7,99 zł! Ta ostatnia kwota nie tyczy się tylko konta walutowego, ale każdego typu, tak więc warto spojrzeć wcześniej na cennik i rachunki płacić przez internet lub w aplikacji mobilnej. Podsumowując całokształt jaki prezentuje sobą Bank Millennium, gołym okiem widać, że korzystnych stron współpracy z tą instytucją jest wiele i przewyższają one te negatywne. Wymagania, aby było prawie idealnie nie są wygórowane, natomiast lepiej jest zapoznać się z nimi wcześniej i dopasować je do indywidualnej sytuacji każdego z nas. Na podstawie ogólnej analizy można jednak stwierdzić, że dla przeciętnego użytkownika będzie to solidna i owocna współpraca.
Co wyróżnia Millennium bank?
- Pomimo tego, że pomysł utworzenia banku był inicjatywą państwową, w tym momencie strategicznym udziałowcem jest jeden z największych banków w Portugalii: Banco Comercial Portugues.
- Skład Grupy Millennium i jego różnorodność sprawia, że również pozabankowa działalność jest czynna i widoczna we wszystkich sektorach finansowych.
- Pomoc telefoniczna może być udzielana w języku ukraińskim i rosyjskim.
- Spółka akcyjna jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 1992 roku.
- Jest pierwszym bankiem, który wyemitował karty Visa
- Bank Millennium stawia na rozwój cyfryzacji, a także uczestniczy w działalności edukacyjnej i kulturalnej.
- Kapitał zakładowy w roku 2016 wynosił około 69 milionów złotych, w tym momencie to kwota ponad 1,2 miliarda złotych.
Bank Millennium
plac Tadeusza Kościuszki 1, 41-902 Bytom
Sprawa ciągnie się 4mmiesiące…
Kierownik oczywiście nie widzi problemu że nie wypełnił kompletnie dokumentów. W sposób lekceważący,arogancki rozmawia mimo wielu błędów i niedopatrzeń nie pada nawet spoko przepraszam. Nie informują o fakcie tylko trzeba samemu dzwonić na infolinię i potem informować pracowników. TRAGEDIA NAJGORSZY ODDZIAŁ Z NIEKOMPETENTNĄ OBSŁUGĄ Z KIEROENIKIEM NA CZELE Do oddziału przyszłam pół godziny przed zamknięciem,było 4 pracowników,gdzie tylko jeden miał klienta. Pani,która do mnie podeszła,stwierdziła że nie zdążę załatwić sprawy ( złożenie 1stronicowego wniosku -kwestia Max 10min).Poinformowałam,że poczekam.Mimo wolnych pracowników zaczęto obsługiwać mnie 10minut po zamknięciu,czyli po ponad 40min oczekiwania w oddziale bez klientów. Do Pana,który mnie obsługiwał nie mam zastrzeżeń,mimo że nie zrealizował sprawy do końca,ponieważ się „zablokował”,ostatecznie sprawę zakończyć miał Pan Kierownik,po czym od 29pazdziernika do dzisiaj nie ma dokumentacji-jak potwierdziła infolinia. Załatwienie sprawy zawsze w tym oddziale jest problemem. Raz obsługiwała mnie nową pracownica,nie odmówiła,ale za to Pani która jej „pomagała” odnosiła się do niej bardzo nieprzyjemnie. Wracając do ostatniej wizyty Panie nie raczyły załatwić mojej,ale za to nie omieszkały komentować że jest już zamknięte,między sobą komentując oczywiście wymownie patrząc na mnie i na męża.Epitety Pań jak k**** itp,zgodne zapewne z Państwa standardami. Nigdy nie spotkałam się z takim zachowaniem,bulwersuje mnie to jako klienta A także jako pracownika,bo sama pracuje w tym sektorze i jest to dla mnie nie do pomyślenia.