Mimo iż bank Credit Agricole cieszy się dobrą opinią wśród klientów, to nie brakuje użytkowników, którzy chcą zamknąć swoje konto. Powodem takiej decyzji najczęściej jest otworzenie innego rachunku bankowego. Niezależnie od przyczyny, każdy ma możliwość zamknąć konto w Credit Agricole, a my podpowiadamy, jak to zrobić.
- W jaki sposób zamknąć konto w Credit Agricole?
- Zamknięcie konta poprzez wizytę w oddziale banku
- Zamknięcie konta drogą pocztową
- Czy mogę zamknąć konto w Credit Agricole, jeżeli mam debet?
- Jak skontaktować się z bankiem Credit Agricole?
- Jak wypełnić wniosek, aby zamknąć konto w Credit Agricole?
- Okres wypowiedzenia w Credit Agricole
- Wycofanie zgody na przetwarzanie danych
- Dlaczego klienci zamykają konta bankowe?
W jaki sposób zamknąć konto w Credit Agricole?
Obecnie da się zamknąć konto w Credit Agricole na dwa sposoby: poprzez dostarczenie wniosku drogą korespondencyjną, lub przez złożenie wniosku osobiście. Niestety, nie jest możliwe zamknięcie konta w banku Credit Agricole przez internet.
Nie jest to sytuacja dogodna, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, iż coraz więcej podmiotów decyduje się na udostępnienie takiej funkcjonalności w ramach internetowego serwisu. Na chwilę obecną Credit Agricole nie przedstawiło żadnych planów wprowadzenia takiej możliwości do swoich usług.
Zamknięcie konta poprzez wizytę w oddziale banku
Najbardziej tradycyjną metodą na to, aby zamknąć konto w Credit Agricole, jest osobista wizyta w oddziale banku. Dla wielu osób taka metoda będzie najlepsza, ponieważ nie trzeba wówczas oczekiwać na dostarczenie listu z wnioskiem.
Jak zamknąć konto w Credit Agricole w oddziale banku?
- Wybierz stacjonarny oddział banku, który znajduje się najbliżej Ciebie. Warto zwracać uwagę na godziny działania poszczególnych placówek, które mogą się od siebie różnić.
- Sporządź niezbędne dokumenty i załączniki. W tym przypadku będzie to wniosek o zamknięcie konta w banku, oraz dowód osobisty, potwierdzający twoją tożsamość.
- W przypadku wątpliwości dotyczących swoich obowiązków oraz skutków zamknięcia konta, nie obawiaj się skorzystania z pomocy znajdującego się w placówce konsultanta. Uzyskanie odpowiednich informacji to jedna z najlepszych metod, aby uniknąć nieporozumień i rozczarowań.
- Ostatnim krokiem jest przekazanie wniosku i finalizacja procesu zamknięcia konta bankowego w Credit Agricole. Warto pamiętać o tym, że konto zostanie zamknięte dopiero po 30 dniach, ponieważ właśnie tyle wynosi okres wypowiedzenia.
Zamknięcie konta drogą pocztową
Nie każdy użytkownik posiada placówkę Credit Agricole wystarczająco blisko swojego miejsca zamieszkania, aby rozważyć osobiste dostarczenie wniosku. Z tego powodu wielu klientów decyduje się na to, aby zamknąć konto w Credit Agricole korespondencyjnie.
Jak zamknąć konto w Credit Agricole korespondencyjnie?
- Przygotuj wniosek o zamknięcie konta bankowego, w którym znajdują się wszelkie niezbędne informacje. Nie jest konieczne przedstawienie powodu zamknięcia konta bankowego.
- Całość wyślij listem na adres głównej siedziby banku:
Credit Agricole Bank Polska S.A.
ul. Legnicka 48 bud. C-D
54-202 Wrocław
Czy mogę zamknąć konto w Credit Agricole, jeżeli mam debet?
Niektórzy klienci zastanawiają się, czy można zamknąć konto w Credit Agricole, posiadając na koncie debet. Niestety, taka opcja nie jest możliwa, ponieważ bank byłby wówczas stratny.
Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o debecie, to zapraszamy do lektury naszej publikacji na ten temat: Debet na koncie – czym jest i czy warto posiadać linię debetową?.
Konto bankowe, które chcemy zamknąć, musi mieć zerowe saldo. W przypadku zamknięcia rachunku bankowego z nadwyżką pieniędzy, klient powinien we wniosku podać numer innego konta bankowego, na które zostanie przelana owa kwota.
Jak skontaktować się z bankiem Credit Agricole?
Nie tylko osobisty kontakt z pracownikami banku pomoże rozwiać wątpliwości. Jeżeli mamy pytania dotyczące tego, jak zamknąć konto w Credit Agricole, to bank oferuje nam wiele sposobów na skontaktowanie się z nim. Poniżej przedstawiamy dane kontaktowe, które pomogą zainteresowanym.
Adres głównej siedziby:
Credit Agricole Bank Polska S.A.
ul. Legnicka 48 bud. C-D
54-202 Wrocław
Kontakt z automatycznym doradcą:
https://www.credit-agricole.pl/kontakt/czat
Infolinia:
Dla klientów indywidualnych – 19 019 (Pn. – pt. w godz. 8:00-20:00)
Dla przedsiębiorców – 801 70 65 50 (Pn. – pt. w godz. 8:00-18:00)
Formularz kontaktowy:
https://formularz.credit-agricole.pl/lead?lid=265971
Jak wypełnić wniosek, aby zamknąć konto w Credit Agricole?
Spora część użytkowników nie wie, jak sporządzić wniosek, aby zamknąć konto w Credit Agricole. Przesyłane przez klientów wnioski bywają odrzucane przez banki, ponieważ niedostateczna ilość informacji nie pozwala należycie przeprowadzić tej procedury. Poniżej przedstawiamy spis danych, jakie muszą znajdować się w formularzu, aby bank mógł go rozpatrzyć.
Co powinien zawierać wniosek?
- dane z dowodu osobistego, takie jak numer dowodu i jego serię
- numer rachunku, który ma zostać zamknięty
- datę złożenia wniosku
- adres zamieszkania posiadacza rachunku bankowego
- dane osobowe: numer PESEL, imię, nazwisko
- wyrażenie chęci na zamknięcie karty płatniczej powiązanej z rachunkiem
W przypadku pozostałych środków na zamykanym koncie, warto uwzględnić we wniosku także numer konta, na który zostanie przelana nadwyżka.
Okres wypowiedzenia w Credit Agricole
Jak już wspomnieliśmy powyżej, okres wypowiedzenia w Credit Agricole wynosi 30 dni. Nie oznacza to jednak, że użytkownik w tym czasie nie będzie miał dostępu do konta. Cała funkcjonalność zarówno rachunku bankowego, jak i powiązanej z nim karty, pozostają bez zmian. Możliwe jest więc zarówno dokonywanie przelewów, korzystanie z płatności zbliżeniowych i elektronicznych, a także używanie aplikacji mobilnej CA24 Mobile.
Aby móc zamknąć konto w Credit Agricole, musi upłynąć 30 dni. Po tym czasie, rachunek bankowy zostanie usunięty bezpowrotnie. Co, jeżeli w trakcie trwania okresu wypowiedzenia użytkownik wycofa się ze swojej decyzji? W takiej sytuacji warto skontaktować się z infolinią banku lub odwiedzić placówkę, i wyjaśnić całe zajście. W większości przypadków możliwe jest odwrócenie tej decyzji, dzięki czemu klient nie musi obawiać się utraty dostępu do bankowości.
Warto samodzielnie sprawdzić, czy po upływie okresu wypowiedzenia konto zostało zamknięte, ponieważ bank nie informuje o tym swoich użytkowników. Rachunki bankowe posiadające debet na koncie nadal pozostają aktywne.
Wycofanie zgody na przetwarzanie danych
We wniosku dotyczącym zamknięcia konta powinna znaleźć się także prośba o wycofanie zgód marketingowych i usunięcie danych osobowych. Dzięki temu, informacje o nas nie będą już analizowane przez podmioty trzecie.
Wycofać zgodę można w następujący sposób:
- zamieszczając stosowną informację we wniosku o zamknięcie rachunku bankowego
- przesyłając dodatkowe pismo drogą korespondencyjną
- wybierając odpowiednią opcję na swoim profilu w aplikacji mobilnej bądź serwisie przeglądarkowym (zakładka Twoje zgody w ustawieniach profilu)
Dlaczego klienci zamykają konta bankowe?
Jest wiele przyczyn dla których klienci zamykają swoje rachunki bankowe. Jednym z najważniejszych jest fakt, iż większość promocji i korzystnych ofert kierowanych jest do nowych użytkowników. Przykładem takich benefitów są mniejsze opłaty za przelewy, darmowe wypłaty z bankomatów, czy też pieniądze na konto za polecenie usługi innym klientom. Innym powodem, dla którego klienci zamykają konta bankowe, jest zmiana warunków umowy. Cenniki banków często się aktualizują, toteż nie jest tak, że dana oferta pozostanie zawsze tą najkorzystniejszą.
Konta bankowe zamykane są także przez dłużników. Dzieje się tak, ponieważ dłużnicy często mają do czynienia z komornikiem, który może zająć konto bankowe. W takiej sytuacji osoba zadłużona ma dostęp jedynie do części swoich środków, i jest to tzw. kwota wolna od zajęcia komorniczego. Zamykanie konta bankowego nie jest jednak skutecznym sposobem na to, aby przechytrzyć komornika. Funkcjonariusz publiczny może wejść do mieszkania osoby zadłużonej i zająć cenne towary i środki pieniężne.