Citi Handlowy, znany także jako Citi Bank, jest popularnym podmiotem bankowym z siedzibą w Warszawie. Jest to jeden z najstarszych w Europie banków, ponieważ został założony w 1870 roku. Mimo długoletniej tradycji i ogólnego uznania wśród klientów, zdarzają się osoby, które chcą zamknąć swój rachunek w Citi Banku. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak zamknąć konto w Citi Handlowy, to zapraszamy do dalszej lektury.
- W jaki sposób można zamknąć konto?
- Jak zamknąć konto w Citi Handlowy w placówce?
- Jak zamknąć konto w Citi Handlowy przez internet?
- Jak zamknąć konto w Citi Handlowy przez infolinię?
- Jak zamknąć konto w Citi Handlowy drogą korespondencyjną?
- Jak zamknąć konto w Citi Handlowy drogą pocztową – krok po kroku:
- Adres głównej siedziby Citi Handlowy:
- Jak napisać wniosek, aby zamknąć konto?
- Jakie informacje musi zawierać wniosek?
- Nieobowiązkowe informacje, które również można zawrzeć we wniosku:
- Citi Handlowy – ile trwa okres wypowiedzenia?
- Czy Citi Handlowy może odmówić zamknięcia konta?
W jaki sposób można zamknąć konto?
Zawsze lepiej mieć wybór, niż być go pozbawionym. Z podobnego założenia wychodzi Citi Handlowy, który oferuje swoim użytkownikom szeroki wybór rozwiązań w kwestii zamykania konta.
Obecnie można zamknąć konto w Citi Handlowy poprzez:
- kontakt telefoniczny
- bankowość elektroniczną (internetową)
- wizytę w placówce
- drogą korespondencyjną (pocztową)
Które z powyższych rozwiązań jest najlepsze? Na to pytanie trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ wszystko zależy od oczekiwań i preferencji klienta. My możemy natomiast polecić zamykanie konta przez internet, ponieważ jest to łatwe i szybkie działanie, które nie wymaga wychodzenia z domu.
Jak zamknąć konto w Citi Handlowy w placówce?
Jeżeli jednak preferujecie tradycyjne rozwiązania, to najlepszą opcją będzie zamknięcie konta w stacjonarnej placówce. Aby rozwiać wasze wątpliwości, poniżej podpowiemy wam, co zrobić aby zamknąć konto w Citi Handlowy osobiście.
Jeżeli chcecie znaleźć najbliższą placówkę, możecie skorzystać z narzędzia, które wam w tym pomoże: Mapa oddziałów i bankomatów.
Jak zamknąć konto w Citi Handlowy osobiście – krok po kroku:
- Znajdź najbliższą placówkę Citi Handlowy, a także sprawdź jej godziny i dni funkcjonowania.
- Zabierz ze sobą dokument potwierdzający tożsamość, np. dowód osobisty, i udaj się do oddziału banku.
- Na miejscu pracownik banku przeprowadzi Cię przez całą procedurę. Warto przy okazji wycofać zgody reklamowe, oraz poprosić o potwierdzenie złożenia dyspozycji.
Jak zamknąć konto w Citi Handlowy przez internet?
W obecnych czasach coraz więcej podmiotów bankowych pozwala na zamknięcie rachunku bez wychodzenia z domu i czekania w kolejkach. Popularność takiego rozwiązania nie dziwi, ponieważ bankowość elektroniczna pozwala na wygodne załatwianie wszelkich formalności. Poniżej opisujemy, jak zamknąć konto w Citi Handlowy przez internet, za pomocą platformy internetowej tego banku.
Jak zamknąć konto w Citi Handlowy przez internet – krok po kroku:
- Zaloguj się na swoje konto w platformie internetowej Citi Handlowy. Klienci indywidualni i przedsiębiorcy mogą to zrobić za pomocą tego linku.
- Przejdź do zakładki Kontakt z bankiem, a następnie wybierz opcję Napisz nową wiadomość.
- Wybierz temat wiadomości Dyspozycje – rachunki osobiste. Następnie zaznacz opcję Zamknięcie konta głównego w PLN.
- Wypełnij formularz odpowiednimi informacjami i go wyślij. Zostanie złożona dyspozycja dotycząca zamknięcia konta, i rozpocznie się trwanie okresu wypowiedzenia.
Jak zamknąć konto w Citi Handlowy przez infolinię?
Infolinia to alternatywna metoda na zamknięcie konta bankowego bez wychodzenia z domu, a także bez konieczności nadawania listu. Zarówno klienci indywidualni, jak i przedsiębiorcy mogą zamknąć konto w Citi Handlowy poprzez kontakt telefoniczny, a my podpowiadamy, jak to zrobić.
Aby pomyślnie zamknąć swój rachunek w Citi Handlowy, należy zadzwonić na infolinię w godzinach jej działania, czyli w dni robocze od 8:00 do 21:00. Koszt połączenia zależny jest od taryfy operatora, dlatego warto wcześniej doinformować się w tej kwestii, aby uniknąć niepożądanych kosztów. Jeżeli już dodzwonimy się do infolinii, to wystarczy przedstawić całą sytuację, aby konsultant przeprowadził nas przez proces od początku do końca.
Infolinia dla klientów indywidualnych:
+48 22 362 24 84
+48 22 692 24 84
Infolinia dla przedsiębiorców:
+48 22 692 29 00
Jak zamknąć konto w Citi Handlowy drogą korespondencyjną?
Obecnie użytkownicy mają możliwość zamknięcia konto w Citi Handlowy poprzez wysłanie listu z wnioskiem. Taka metoda jest jednak najmniej korzystna z punktu widzenia klienta, ponieważ nadanie listu kosztuje, a cała procedura wydłuża się o kilka dni. Jeżeli jednak chcecie zamknąć konto w Citi Handlowy drogą korespondencyjną, to poniżej opisujemy, jak to zrobić.
Jak zamknąć konto w Citi Handlowy drogą pocztową – krok po kroku:
- Przygotuj pismo z wnioskiem o zamknięcie konta bankowego i złóż na nim swój własny, odręczny podpis.
- Sporządzony wniosek nadaj listem poleconym priorytetowym bądź ekonomicznym za potwierdzeniem odbioru. W ten sposób udokumentowanie daty odebrania listu przez bank nie będzie problemem.
- W momencie gdy bank odbierze nadany list, rozpocznie się procedura usuwania konta bankowego.
Adres głównej siedziby Citi Handlowy:
Bank Handlowy w Warszawie S.A.
ul. Senatorska 16, 00-923 Warszawa
+48 (22) 657 72 00
Jak napisać wniosek, aby zamknąć konto?
Zamknięcie konta w Citi Handlowy drogą korespondencyjną wiąże się z koniecznością sporządzenia odpowiedniego wniosku. To kolejna spora wada takiej metody na zamykanie rachunku, która wiele osób zniechęca do podejmowania dalszych działań. Chcąc pomóc naszym czytelnikom w sporządzeniu prawidłowego pisma o zamknięcie konta, przedstawiamy poniżej listę niezbędnych informacji, jakie muszą znaleźć się w dokumencie.
Jakie informacje musi zawierać wniosek?
- imię i nazwisko, numer PESEL
- dane kontaktowe: adres zamieszkania i numer telefonu
- dyspozycja zamknięcia konta wraz z numerem rachunku
Nieobowiązkowe informacje, które również można zawrzeć we wniosku:
- numer konta bankowego, na które ma trafić nadwyżka środków z zamykanego rachunku
- prośba o wycofanie zgód marketingowych i brak dalszego przetwarzania danych
- powód, dla którego zamykamy konto bankowe
Aby pismo było ważne, muszą znaleźć się w nim informacje pozwalające zidentyfikować i zweryfikować danego użytkownika, a także odręczny podpis osoby wnioskującej. Sporządzenie wniosku wymagane jest jedynie w przypadku zamykania konta drogą korespondencyjną, w przeciwnym wypadku nie jest to konieczne.
Citi Handlowy – ile trwa okres wypowiedzenia?
Niezależnie od wybranej metody na to, aby zamknąć konto w Citi Handlowy, musi minąć okres wypowiedzenia, aby rachunek został faktycznie usunięty. Okres ten trwa 30 dni, i w tym czasie klient nadal może korzystać z wszystkich funkcjonalności konta (np. płatności zbliżeniowych) i powiązanej z nim karty. Oznacza to, że obowiązują także wszelkie koszty, o czym warto pamiętać.
Co w przypadku, gdy klient zechce wycofać się ze swojej decyzji? W takich sytuacjach warto jak najszybciej skontaktować się z bankiem i wyjaśnić całe zdarzenie jeszcze podczas trwania okresu wypowiedzenia. Im szybciej klient zareaguje, tym większa szansa, że możliwe będzie odwrócenie procedury i odzyskanie konta.
Czy Citi Handlowy może odmówić zamknięcia konta?
Citi Bank odmówi zamknięcia konta bankowego, jeżeli znajduje się na nim debet, czyli ujemne saldo. Aby zamknąć konto w Citi Handlowy, saldo musi być zerowe, bądź na koncie może znajdować się nadwyżka środków. Polecamy pozostawienie na zamykanym rachunku kwoty, która jest większa niż suma miesięcznych opłat. W ten sposób nawet jeżeli bank naliczy dodatkowe koszty, to konto i tak będzie mogło zostać zamknięte.
Poza samym debetem, problematyczną kwestią mogą być także kredyty, pożyczki i inne produkty finansowe powiązane z danym kontem. Przed zamknięciem rachunku warto poinformować wierzycieli o takim działaniu, aby uniknąć nieporozumień. Wytłumaczenie okoliczności zdarzenia i prośba o zmianę sposobu spłaty zobowiązania to najrozsądniejsze wyjście. W przypadku braku skontaktowania się z wierzycielem może dojść do sytuacji, w której pojawią się problemy z zaksięgowaniem wpłat.