Aplikacja Getin Mobile (dziś: VeloBank)

aplikacja VeloBank

Aplikacja Velobank zastąpiła Getin Mobile. Oba programy można instalować na smartfonach i tabletach z systemami operacyjnymi Android i iOS i dają dostęp do usług bankowych. VeloBank S.A. jest instytucją skupiającą się na klientach indywidualnych. Możemy w niej liczyć na takie produkty, jak konta osobiste, oferta pożyczek i kredytów. Sama aplikacja Getin Bank (i VeloBank) jest intuicyjna w obsłudze i robi naprawdę dobre wrażenie. Dziś sprawdzimy,jak działa aplikacja VeloBank, jak ją zainstalować i czy warto wybrać produkt tego banku.

Aplikacja VeloBank

Oczywiście, sama aplikacja VeloBank (dawniej: aplikacja Getin Banku) nie może funkcjonować bez posiadania produktów tej instytucji. Klienci Getin Banku (dziś po zmianie nazwy na VeloBank) korzystający z konta osobistego, czy konta oszczędnościowego mogą łatwo obsługiwać je właśnie z poziomu aplikacji. Przyglądając się działaniu aplikacji i dostępnym funkonalnościom, wypada bardzo dobrze. Nawet porównując aplikację VeloBank z najlepszymi tego typu produktami na rynku, ciężko znaleźć w niej jakieś braki.

Dziś sprawdzimy, czy aplikacja mobilna VeloBank jest przejrzysta, intuicyjna w obsłudze i czy po prostu korzystanie z niej jest przyjemne.

Instalacja i logowanie do aplikacji

Aby pobrać aplikację Getin Mobile (VeloBank) wystarczy wejść do sklepu z programami. Znajdziesz bezpłatną aplikację VeloBank w Sklepie Google Play (dla urządzeń pracujących z systemem Android) lub App Store (dla iPhone i iPadów). Pobranie i instalacja na telefonie są bezpłatne i proste. Po ściągnięciu aplikacji na swoje urządzenie, przechodzimy do pierwszego logowania. Należy podać dane klienta banku, przez co uzyskujemy dostęp do swojego konta bankowego bezpośrednio w aplikacji.

Logowanie do aplikacji VeloBank jest dobrze zabezpieczone, do czego przyzwyczaiły nas już nowoczesne aplikacje bankowe. Mamy kilka sposobów potwierdzenia swojej tożsamości:

  • wpisanie ustawionego wcześniej kodu PIN
  • narysowanie wzoru na ekranie
  • skaner odcisku palca
  • Face ID (w urządzeniach z iOS).

Jeszcze przed zalogowaniem możemy podejrzeć stan swojego konta. Znajdziemy tam także listę oddziałów wraz z przydatna mapą. Bez konieczności logowania możemy też skontaktować się z przedstawicielem banku. Niestety, nie ma tu jednak możliwości rozmowy poprzez czat lub wideoczat. Dostępny jest natomiast telefon do banku oraz kontakt mailowy. Przed zalogowaniem możemy także wyświetlić kod BLIK do wypłaty z bankomatu lub płatności. Oczywiście, finalizacja transakcji będzie wymagała zalogowania się do aplikacji.

Jakie transakcje wykonamy w aplikacji VeloBank?

Jedną z podstawowych funkcji aplikacji do bankowości mobilnej jest możliwość wykonywania transakcji. Aplikacja VeloBanku pozwoli na to naprawdę wiele sposobów. Bezpośrednio z aplikacji możemy wykonać przelewy: zwykłe, przelew natychmiastowy lub przelew podatkowy do Urzędu Skarbowego. Autoryzacja transakcji odbywa się na urządzeniu mobilnym. Można też ustawić mobilną autoryzację na kilku urządzeniach – np. smartfonie i tablecie.

Aplikacja Getin Mobile (dziś znana jako aplikacja VeloBank S.A.) posiada funkcje ułatwiające opłacanie rachunków. Można też ustawiać przelewy cykliczne. Mamy też szereg funkcji związanych z płatnościami BLIK: przelewy na telefon BLIK, dzielenie rachunków opłaconych BLIK-iem, czy wysłanie do kogoś prośby o przelew BLIK. A aplikacji możemy też doładować telefon (sobie lub osobie trzeciej).

Obsługa kart płatniczych i kredytowych w aplikacji VeloBanku

Aplikacja VeloBank pozwala obsługiwać posiadane karty płatnicze – karty debetowe i kredytowe. Mamy dostęp do danych karty, czy zmiany limitów (dla jednej operacji, dziennego, itp.). W aplikacji mobilnej możemy ustawić nowy kod PIN, a także zastrzec kartę – na przykład w razie jej utraty. Dużym plusem, którego nie znajdziemy w niektórych aplikacjach konkurencji, jest też możliwość czasowego zablokowania karty. W historii transakcji znajdziemy również informacje o dokonanych płatnościach, także z użyciem karty. W przypadku karty kredytowej Getin Bank/VeloBank możemy sprawdzić jej saldo lub spłacić całość lub część zadłużenia.

Poza funkcjami związanymi z kartami płatniczymi, aplikacja VeloBank daje też dostęp do wirtualnego kantora wymiany walut. Jeśli natomiast potrzebujesz dodatkowego produktu banku, wniosek można złożyć bezpośrednio z poziomu aplikacji. Wszystko to sprawia, że posiadacze kont osobistych Getin Bank lub VeloBank mogą zapomnieć o konieczności logowania się do serwisu transakcyjnego przez komputer. Właściwie wszystkie niezbędne operacje i działania wykonamy na swoim smartfonie.

Dodatkowe funkcje w aplikacji VeloBank

Aplikacja mobilna VeloBank posiada kilka funkcji, które zwiększają jej przydatność w codziennym użytku. Mamy między innymi dostęp do sekcji “Twoje paragony”. Możemy tam zbierać paragony, co okaże się przydatne np. w przypadku chęci reklamacji produktu. W aplikacji mamy funkcję płatności za miejsca parkingowe. Możemy też kupić bilet na komunikację miejską – z wykorzystaniem usługi mPay.

Praktyczność i lepszą kontrolę nad wydatkami zapewnia opcja generowania raportów z miesięcznymi wydatkami. W aplikacji mobilnej mamy też możliwość wykupienia ubezpieczenia dla nieruchomości.

Czy korzystanie z aplikacji VeloBank (dawniej Getin Mobile) jest wygodne?

Zdecydowanie możemy ocenić, że używanie aplikacji jest przyjemne i intuicyjne. Wszystkie funkcje są odpowiednio rozplanowane na ekranie smartfona i każdy bez trudu odnajdzie jedną z nich. Mamy takie udogodnienia, jak kopiowanie numerów kont do schowka, czy udostępnienie swojego numeru konta – SMS-em lub mailem.

Od strony technicznej aplikacja VeloBank działa bez zarzutu. Jest płynna i szybka, do tego działa też na nieco słabszych urządzeniach (na przykład starszym smartfonie). Pod kątem wizualnym aplikacja może nieco przypominać inne takie programy dostępne na rynku. Niczym szczególnym się nie wyróżnia. Nie jest to minus, ani zarzut z naszej strony. Aplikacja jest po prostu w 100% poprawna. Nieco denerwujące mogą być reklamy produktów banku (różne oferty dostępne dla klienta) pojawiające się na ekranie w formie kafelków. Pewnym minusem aplikacji może być problem z jej funkcjonowaniem na niektórych modelach smartfonów. Znajdziemy takie informacje sprawdzając opinie o aplikacji VeloBank. Ciężko powiedzieć, czy wina leży w aplikacji, czy w urządzeniu użytkownika zgłaszającego problem. Sama aktywacja aplikacji na nowym urządzeniu (np. po zmianie smartfona na nowy) bywa problematyczna.

Aplikacja Getin Mobile, aplikacja VeloBank – podsumowanie

Dawniej Aplikacja Getin Mobile, dziś zmieniona w aplikację VeloBank. Jedno pozostaje natomiast bez zmian. To zdecydowanie produkt godny polecenia. Większość użytkowników poleca aplikację i chwali jej intuicyjne i sprawne działanie. Funkcjonalności, dostępne opcje dla konta i kart – stoją na najwyższym poziomie.

W porównaniu z aplikacjami mobilnymi konkurencji, aplikacja VeloBank wypada bardzo dobrze. Minusem mogą być pojawiające się sporadycznie problemy z zalogowaniem na nowym urządzeniu oraz brak czatu z konsultantem. To niewielkie niedogodności, patrząc na całokształt bankowości mobilnej VeloBanku. Możemy więc zdecydowanie polecić ten program. Pełna funkcjonalność i dostęp do wszystkich funkcji sprawiają, że można obsługiwać swoje produkty w Getin Banku lub VeloBank w 100% z poziomu smartfona. To bardzo nowoczesne podejście, które trzeba pochwalić. Nawet posiadacze kilku urządzeń mobilnych nie będą mieli problemów z działaniem aplikacji – autoryzacja odbywa się z poziomu nawet kilku urządzeń.

1 komentarz

Kasia

hej, czy w tej apce możliwe jest wykonywanie przelewu na telefon blikiem? dziekuje za odpowiedz!

Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie bedzie opublikowany. *wymagane pola są zaznaczone

Podobne artykuły